ششمین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی که قرار بود ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شود،‌ به دلایل نامشخص به تعویق افتاده است. کتابخانه مجلس از ۲۰ فروردین ماه بدون مدیر و با سرپرست اداره می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۵۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، ششمین همایش تاریخ مجلس که قرار بود، روز گذشته در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شود،‌ به تعویق افتاده است. سایت کتابخانه مجلس در متنی کوتاه از تعویق و برگزاری در آینده نزدیک خبر داده است.

محمد رجبی، رئیس کتابخانه از 20 فروردین ماه سال جاری بازنشسته شده و دیگر رئیس این کتابخانه محسوب نمی‌شود. طی یک ماه و نیم گذشته مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی سرپرستی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی را بر عهده گرفته است.

همایش تاریخ مجلس یکی از همایش‌های پرکاربرد و پرخروجی است که در سال‌های اخیر در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. استقبال محققان و تاریخ‌پژوهان از همان نخستین دوره‌های برگزاری، ادامه دار بودن آن را تأیید کرد و در این دوره نیز بنا به گفته مسئولان حجم ارائه مقالات تا 3 برابر سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

محمد رجبی رئیس پیشین کتابخانه مجلس درباره به تعویق افتادن همایش تاریخ مجلس می‌گوید: بنده یک ماه و نیم است که بازنشسته شدم و کلیه امور کتابخانه مجلس را تحویل داده‌ام‌، اطلاعی نیز از دلیل تعویق در برپایی همایش ندارم.مسئولیت کتابخانه اکنون با محمد جعفری مسئول دفتر رئیس مجلس است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش که از دوره ریاست رسول جعفریان آغاز شد و در دوره او نیز ادامه یافت،‌ می‌گوید: این همایش یکی از پراهمیت‌ترین همایش‌های برگزار شده در کتابخانه مجلس شورای اسلامی است که قاعدتا انتظار بر ادامه دار بودن آن است، چرا که کتابخانه مجلس شورای اسلامی که اسناد مشروطه،‌ اسناد مجلس شورای ملی و ... را در قلب خود دارد،‌ باید متولی آن باشد.

رجبی با اشاره به استقبال از این همایش می‌گوید:‌ طی دو سال گذشته استقبال‌ها افزایش پیدا کرده بود و امسال نیز تعداد مقالات ارسال شده به سه برابر سال‌های گذشته رسیده است، به گونه‌ای که مسئولان کتابخانه نیز از شدت استقبال تعجب کرده بودند.

تاکنون 5 دوره از این همایش برگزار شده که در همایش ششم قرار بود، ساختار و کارکرد مجلس‌ شورای ملی در دوره‌های 21 تا 22 که مربوط به سال‌های 42 تا 50 خورشیدی است بررسی شود. بیش از 300 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش در کتابخانه مجلس ارسال شده است که از میان این 300 چکیده مقاله 250 چکیده پذیرفته شد.

ارسال نظرات