کتاب تازه دفتر نشر معارف درباره مسائل کلام جدید

کتاب «کلام جدید» نوشته استاد عباس نیکزاد منتشر شد

در قلمرو هر دینی به منظور دفاع عقلانی از مبانی و ارکان فکری و اعتقادی آن دین و نیز تبین خرد‏پذیر باورهای کلّی آن، همچنین فراهم ساختن زمینه‏ گسترش حوزه‏ و قلمرو آن، شاخه‌ای از دانش بشری پدید آمده است که «کلام» نام گرفته است.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۴۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «کلام جدید» نوشته حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس نیکزاد (عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و استاد برجسته حوزه علمیه بابل) به همت بنیاد علمی و فرهنگی حیات و دفتر نشر معارف منتشر شد.

کتاب کلام جدید در 9 فصل تدوین و نگاشته شده است و موضوعاتی که در این نوشتار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است عبارتند از: 1. عقل و ایمان، 2. معرفت دینی، 3. ثبات و تحوّل در معرفت دینی، 4. ثبات و تحوّل در آموزه‌های دینی، 5. تسامح و تساهل دینی، 6. پلورالیسم دینی، 7. قرائت‌های مختلف از دین، 8. سکولاریسم، 9. آزادی‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: «در قلمرو هر دینی به منظور دفاع عقلانی از مبانی و ارکان فکری و اعتقادی آن دین و نیز تبین خرد‏پذیر باورهای کلّی آن، همچنین فراهم ساختن زمینه‏ گسترش حوزه‏ و قلمرو آن، شاخه‌ای از دانش بشری پدید آمده است که «کلام» نام گرفته است. در گذشته، کلام بیشتر با مسائلی در حوزۀ خداشناسی و معادشناسی روبه‌رو بوده است، ولی امروزه مباحث، بیشتر به قلمرو انسان‌شناسی و دین‌شناسی نظر دارند و جنبه‏های انتقادی آن نیز بیش از کلام سنّتی است.»

کتاب «کلام جدید» در 288 صفحه رنگی با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 10000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف پیش از این کتابهای «کتاب مقدس زیر ذره بین»، «نظارت استصوابی»، «مجلس خبرگان رهبری» و «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» را از این پژوهشگر منتشر کرده است و به زودی کتاب «دفاع از حریم امامت و تشیع» را روانه بازار کتاب و اندیشه می کند.

ارسال نظرات