دبیر نهمین همایش پژوهش‌های قرآنی از دریافت مقالاتی از ۱۲کشور به دبیرخانه این همایش خبرداد وگفت: امسال برای اولین بار در این همایش از یکی از عالمان، مفسران و دانشمندان قرآنی به نام آیت الله قرشی تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۴۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام اکبری در نشست خبری نهمین همایش  بین المللی پژوهش‌های قرآنی که بعد از ظهر امروز سه شنبه 29 اردیبهشت‌ماه 1394 در سالن اجلاس سران برگزار شد به محورهای نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: شاخص‌ها و مبانی فرهنگ اسلامی ماهیت و ارکان فرهنگ اسلامی، آثار فردی و اجتماعی فرهنگ اسلامی، آسیب‌ها، چالش‌ها و موانع فرهنگ اسلامی و مقایسه تطبیقی فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی از جمله محورهای این دوره همایش است.

وی با بیان اینکه در مجموع 700 اثر به دبیرخانه ارسال شده گفت: در این دوره 700 اثر شامل کتاب، پایانامه، طرح پژوهشی و مقاله در 11 رشته مختلف علوم انسانی و غیر انسانی مانند؛ زیست شناسی، کامپیوتر، جامعه شناسی، علوم پایه و بویژه الهیات به دبیرخانه رسیده است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به تجلیل یکی از عالمان قرآنی در روز همایش گفت: امسال برای اولین بار در این همایش از یکی از عالمان، مفسران و دانشمندان قرآنی به نام آیت الله قرشی صاحب آثاری چون احسن الحدیث، قاموس قرآن و آیینه نهج البلاغه تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم درخصوص شاخص‌ها و امتیازات نهمین دوره همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: در این دوره از همایش بیش از 40 مرکز دانشگاهی و حوزوی به همراه 20 نفر از اندیشمندان مشارکت فعال داشتند. همچنین امسال بیش از سی‌ویک مرکز علمی و پژوهشی کشور به دبیرخانه همایش مقاله ارسال کرده‌اند که از حوزه علمیه 124 اثر، از دانشگاه‌های سراسری و دولتی 432 اثر و بقیه آثار از دیگر مراکز علمی شامل دانشگاه آزاد و پیام نور به دبیر خانه ارسال شده است.

وی  با اشاره به درجه علمی افراد شرکت کننده در این دوره همایش گفت: در این دوره 259 دکترای دانشگاه، 88 دانشجوی دکتری، 286 دانشجوی کارشناسی ارشد، 40 کارشناس و تعدادی دانشجوی دوره کارشناسی آثار علمی خود را به این دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با بیان اینکه از 12 کشور جهان آثاری به این دوره همایش ارسال شده است گفت: این آثار از کشورهای مغرب، الجزایر، فلسطین، عربستان، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن، اردن، پاکستان، عراق و تاجیکستان به دبیرخانه رسیده است.

اکبری با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی همزمان با برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: از ساعت 8:30 تا 10:30 روز 31 اردیبهشت‌ماه نشست تخصصی ارائه مقالات برتر داخلی و خارجی در چهار سالن جنبی سالن اجلاس سران برگزار می شود.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی همایش‌های قرآنی اضافه کرد: از میان 700 اثر رسیده 40 نفر لوح و هدیه و جایزه دریافت می‌کنند که پنج نفر اول جایزه خود را در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی جوایز خود را دریافت و 35 نفر دیگر جایزه و لوح خود را در روز همایش دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به جوایز آثار برتر این دوره از همایش گفت: نفر برتر 12 میلیون تومان، نفر دوم 10 میلیون تومان، نفر سوم هشت میلیون تومان، نفر چهارم 6 میلیون تومان و نفر پنجم 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی در پایان از رونمایی کتاب مقالات دوره هشتم این همایش با موضوع قرآن کریم و تمدن اسلامی خبرداد وگفت: آثار علمی برتر این همایش با مجوز وزارت علوم دارای رتبه علمی و پژوهشی خواهند شد.

ارسال نظرات