در گفتگوی بسیج با فاطمه آلیا تشریح شد؛
مسئولین توجه داشته باشند که برای جذب عده قلیلی با گرایشات خاص موجب رنجش اکثریت مردم متدین ما نشوند.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۰۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

فاطمه آلیا عضو کمیسیون شورا های مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: بحثی که تحت عنوان تساهل فرهنگی در دوره اصلاحات مطرح و باعث نارضایتی مردم در آن زمان شد دوباره در حوزه فرهنگی دیده می شود.

آلیا افزود: متاسفانه اشخاصی که پشت به ارزش ها کرده و به لحاظ فکری و فرهنگی وابسته به فرهنگ بیگانه هستند تحت عنوان آزادی بیان هر آنچه ضد ارزش های انسانی است را در قالب اثر مکتوب مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه مردم به عنوان ولی نعمتان این جامعه راضی به این مسائل نیستند گفت: بعضی از آثار از لحاظ اخلاقی مستهجن است و بعضی ها به لحاظ سیاسی مشکل دارد، در برخی موارد هم افراد مسئله دار اثری را با اهداف خاص وارد جامعه می کنند.

عضو کمیسیون شورا های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه این موارد هم بر خلاف قانون است و هم با خواست و مطالبات مردم مغایرت دارد و وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد.

آلیا با بیان اینکه این مسائل از دید ملت ما قابل گذشت نیست تصریح کرد: مسئولین توجه داشته باشند که برای جذب عده قلیلی با گرایشات خاص موجب رنجش اکثریت مردم متدین ما نشوند.

نماینده مردم تهران در خاتمه اظهار داشت: اگر مسئولین حوزه فرهنگی به این مسائل توجه نکنند مورد سوال و استیضاح نمایندگان قرار خواهند گرفت و ضرر و زیان اصلی به این متولیان بر می گردد که از مطالبات مردم فاصله می گیرند.

گفتنی است "جلوگیری از انتشار و تبلیغ کالاهای فرهنگی که با فرهنگ عفاف و حجاب مغایرت داشته باشند مانند کتاب، فیلم، نشریات، تئاتر و ..." در قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر شده است.

این قانون در سال 1384 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات