خبرهای داغ:
دیوان محاسبات در دوره‌های قبل گاه‌‌گاهی به مناطق آزاد ورود پیدا می‌کرد اما طی دو سال اخیر یعنی دقیقا از زمان تصدی مسئولیت مناطق آزاد توسط آقای ترکان اجازه ورود نداشته است.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۹۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند، به عنوان متقاضی این تحقیق و تفحص اظهار داشت: خرمشهر و آبادان با وجود گذشت 26 سال از جنگ تحمیلی و هزینه‌کرد اعتبارات هنگفت، هنوز آثار جنگ را به همراه دارند و مشکلات اقتصادی نفس مردم را بریده است.

وی ادامه داد: جمعیت آبادان و خرمشهر در زمان جنگ 600 هزار نفر بود و با گذشت 26 سال از اتمام جنگ جمعیت این شهرها به 450 هزار نفر تقلیل یافت.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر دولت یازدهم به استان خوزستان خاطرنشان کرد: در نخستین سفر دولت یازدهم به خرمشهر و آبادان، آقای رئیس‌جمهور وعده‌هایی داد و اعلام کرد برای سرعت بخشیدن به توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌های شهر‌های آبادان و خرمشهر، این دو شهر در محدوده مناطق آزاد قرار می‌گیرند، این گفته بارقه‌های امید را در دل مردم روشن کرد اما با وجود گذشت یک و نیم سال از آن تصمیم، اتفاقی به جز تورم و گرانی مسکن و اجاره‌بها نیفتاده است و عدم انجام تعهدات دولت موجب نارضایتی مردم شده است.

دهدشتی افزود: مردم این شهرها تا کی باید با بی‌تدبیری برای نظام هزینه ایجاد کنیم و مردم تاوان ندانم‌کاری‌های برخی مسئولان را بدهند. همچنین علیرغم وجود منطقه آزاد مردم خرمشهر چشمشان به پروژه‌های شهرداری تهران است.

وی با پخش کلیپی از مشکلات و وضعیت نامناسب شهری و بهداشتی مردم خرمشهر و آبادان گفت: در این مدت که بحث تقاضای تحقیق و تفحص، مطرح است، آقای ترکان بارها مصاحبه کرده و از پول‌های کثیف نام برده است. باید از وی پرسید این پول‌های کثیف در کجاها سیر می‌کنند؟ آیا جز در حیات خلوت‌هایی است که نظارت در آنجا وجود ندارد؟ مثل صندوق‌های بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها و به ویژه مناطق آزاد.

نماینده مردم آبادان در مجلس خطاب به رئیس سازمان مناطق آزاد تصریح کرد: آقای ترکان! شما به عنوان مسئول مناطق آزاد کشور در دولت یازدهم طی دو سال گذشته چه برنامه یا اقدامی در راستای پیشگیری و یا اصلاح انجام دادید؟ چه تضمینی وجود دارد که این مسائل دوباره تکرار نشوند؟

" یکی از همکاران بنده در مجلس هشتم که یکی از طرفداران سرسخت تحقیق و تفحص در دوره قبل بود، هم‌اکنون در مجلس رایزنی می‌کند که این طرح تحقیق و تفحص رای نیاورد. این عزیز تصادفا عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مناطق آزاد است و تصادفا هم کاندیدای مجلس آینده است که پس از ماه‌ها در مجلس حضور یافته و در حال رایزنی با نمایندگان برای عدم رای‌آوری این طرح است".

دهدشتی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس و دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات در دوره‌های قبل گاه‌‌گاهی به مناطق آزاد ورود پیدا می‌کرد اما طی دو سال اخیر یعنی دقیقا از زمان تصدی مسئولیت مناطق آزاد توسط آقای ترکان اجازه ورود نداشته است، علی‌رغم ابلاغ و تاکید رئیس مجلس، تمکین نکرده و به راحتی مسئولان مناطق آزاد در استان‌های مختلف اعلام کردند که اجازه ورود به دیوان محاسبات ندادیم.

وی افزود: پرونده‌های متعدد درباره مناطق آزاد در دادسرای دیوان محاسبات مطرح است، بی‌انضباطی‌های مالی، واگذاری زمین و قیمت‌گذاری، مبهم بودن قراردادها، عدم وصول درآمدها، پرونده های قضایی مختلف، از چه چیزی نگران هستند که اجازه ورود به دیوان محاسبات را نمی‌دهند. آیا ما به عنوان منتخبین مردم حق نداریم بپرسیم در مناطق آزاد مسئولان چه برنامه‌ای دارند؟ با مردم آبادان و خرمشهر همدردی کنید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها