فرمانده سپاه ناحیه بابل گفت: دوچرخه‌سواران بابلی به‌مناسبت رحلت امام (ره) برای نخستین‌بار اعزام مرقد امام (ره) انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۸۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

 


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌اکبر محمدپور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت حماسه سوم خرداد و مراسم ارتحال امام (ره) اظهار کرد: در عملیات بیت‌المقدس بعد از حمله دشمنان بعثی به قصد کشورگشایی که به خیال خام می‌خواستند طی دو هفته ایران را تسخیر کنند با مقاومت 34 روزه بی‌نظیر مردم مواجه بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه با سقوط خرمشهر این شهر دژ مستحکم در برابر دشمن شد، افزود: با وجود تمام تدابیر انجام شده توسط دشمن در سوم خرداد 63 در چهار عملیات بیت‌المقدس به نام علی (ع) خرمشهر آزاد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه بابل تصریح کرد: در فتح خرمشهر عراق 16 هزار کشته و زخمی و 19 هزار اسیر داد.

 

محمدپور برگزاری مراسم گرامی‌داشت سوم خرداد، تجلیل از خادمان و خیران کاروان اعزام 2 هزار و 500 نفر به مناطق عملیاتی جنوب، دیدار از جانبازان به‌ویژه جانبازان قطع نخاعی 50 درصد در منازل با حضور مسئولان، برگزاری جشن روز جانباز، دیدار از خانواده‌هایی که عزیزان آنها در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند را از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد.

 

این مسئول یادآور شد: غبارروبی مزار سیاه‌کلا محله که بیشترین شهدا بیت‌المقدس را دارد، برگزاری همایش ایثارگران به مناسبت سوم خرداد، برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری جشن سوم خرداد و ایام شعبانیه به همراه نورافشانی، افتتاح ساختمان ستاد عتبات عالیات که تاکنون مبلغ 500 میلیون تومان برای بازسازی و ساخت صحن حضرت زهرا (س) جمع‌آوری شد، تجلیل از رزمندگانی که در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر حضور داشتند، تجلیل از رزمندگان ویلچری و برگزاری مسابقات از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

وی با اشاره به 27 سالگرد رحلت امام (ره) ادامه داد: عزت، سربلندی و برکت امروز نظام مدیون امام است و هرگز یاد و خاطره وی فراموش نخواهد شد.

 

فرمانده سپاه بابل اضافه کرد: امسال نیز به مناسبت رحلت امام (ره) 200 نفر در قالب کاروان پیاده اعزام می‌شوند که 80 درصد زمان امام (ره) را درک کردند و به فرمان امام (ره) در عملیات‌ها حضور داشتند.

 

محمدپور از اعزام دوچرخه‌سواران به مرقد امام برای نخستین‌بار در بابل خبر داد و گفت: همچنین 2 هزار و 500 نفر نیز سهمیه کاروان سواره بابل به مرقد امام (ره) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها