حمیدرضا پورنوروز
محمد چمن آرا گفت: بسیجیان عشایر در دوران دفاع مقدس راه مجاهدت را یافتند و به امام(ره) فریاد لبیک سر دادند.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۱۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد چمن آرا از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس از مسئولین اعزام ایل عشایر خزل استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما از آیات قرآن راه مجاهدت را یافتیم و به دستور امام خمینی(ره) در سال 57 انقلاب شکوهمند ایران در طول تاریخ با شعار نه شرقی نه غربی به اثبات رساندیم.

وی، با مشکلات عدیده ی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: به حمد الله ایران اسلامی توانست در برابر حملات منافقان، جریان های نوژه، طبس و استکبارهای جهانی ایستادگی کند و انقلاب نوپای خود را حفظ کند.

محمد چمن آرا عنوان کرد: در سال 58 جریان های منافقین از جمله کموله و دموکرات تا نزدیک مناطق روستای آسمان آباد آمده بودند و مردم را به خشمگین کرده بودند تا جایی که مجبور به جلسه ی برای چاره اندیشی با مسئولین برای مقابله با منافقین را تشکیل دادیم.

این ایثارگر بسیجی افزود: با مسلح شدن عشایرین ایل خزل؛ مناطق شیروان تا قلاجه را طی مشقت های فراوان با کمک مسئولین بخصوص آیت الله حیدری ایلامی و استاندار آن دوره از وجود منافقین پاک سازی کردیم.

محمد چمن آرا از بسیجیان عشایر استان ایلام تصریح کرد: در شهریور سال 59 که آغاز رسمی جنگ عراق علیه کشور ایران صورت گرفت، ارتش اعزامی استان کرمانشاه که در ایلام مستقر شده بود با مناطق مرزی ایلام آشنایی نداشتند.

وی؛ ادامه داد: عشایرین که دیدن جان و ناموسشان در خطر است فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر ایستادگی در برابر ظلم را لبیک گفتند و خانواده های خود را ترک کردند و با سلاح های ساده خود آمادگی خود را برای مقابله با کشور بعثی عراق را اعلام کردند.

چمن آرا بیان داشت: مناطق غرب میمک تا سد کنجانچم مهران در اختیار تیپ 11 امیر(ع) با بسیجیانی که با آذوقه خیلی کم در آنجا مستقر شده بودند قرار گرفته بود.

این رزمنده بسیجی گفت: عشایر در آن زمان دام های خود را به زنان و فرزندان خود سپردند و خود به برای دفاع از کشور رفتند که در اینجا زنان بسیجیان عشایر نقش پشتیبانی را به عهده داشتند که با فرستادن آزوقه به جبهه توان رزمندگان را حفظ می کردند.

وی، با اشاره به روستا های خالی شده ی مناطق میمک بیان کرد: تخلیه آن روستاها نقطه ی قوتی برای بسیجیان شد تا بتوانند در آنجا مستقر شوند و حدود 3 ماه آموزش های نظامی و تحقیقاتی را به همراه ارتشیان انجام دهند.

چمن آرا تاکیید کرد: بسیجیان عشایر به چند بخش تقسیم شدند و افراد سالخورد را به عنوان پشتیبانی و افراد جوان را بعنوان کمک کننده ی اصلی اطلاعات عملیات و تکاوران برای تحقیقات در مناطق استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه عشایرین هر قبیله به هر کدام بصورت جداگانه وارد عمل شدند عنوان کرد: صدام با 16 لشکر زرهی با کمک مستکبران جهان وارد جنگ با ایران شدند و در برابر آنها حدود 300 بسیجی عشایر و 21 کلاه سبز ارتشی و چند خلبان عملیات ذلفقار با رمز یا الله در 19 دی سال 59 آغاز کردیم.

محمد چمن آرا با اشاره به ابعاد مختلف سختی جنگ گفت: این عملیات حدود یک هفته به طول انجامید که با محاصره ی نیرو های ارتش عراق و به ثمر رسیدن 23 نفر از بسیجیان عشایر عملیات را با موفقیت انجام دادیم.

ارسال نظرات