فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

اجرای136عنوان برنامه به مناسبت هفته پاسدار در چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری از اجرای 136 عنوان برنامه همزمان با هفته پاسدار در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۰۲۶۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمدسلیمانی با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و هفته پاسدار، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس را گرامیداشت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تقدیر از زحمات رسانه های مختلف در پوشش اخبار اقدامات و فعالیت های بسیج و سپاه استان، به تشریح گوشه هایی از عملیات سرنوشت ساز بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت.

این یادگار دفاع مقدس،‌افزود: نکات مهمی در فتح خرمشهر و عملیات بزرگ بیت المقدس نهفته است که بیان آنها برای نسل های فعلی و آینده می تواند مفید باشد.

وی، گفت: اگر شهدا و رزمندگان توانستند خرمشهر را فتح و هزاران کیلومتر از خاک اشغال شده کشور توسط دشمن بعثی را آزاد کنند، به واسطه تبعیت از اندیشه های امام خمینی(ره) بود.

سردار محمدسلیمانی، شکل گیری اولین هسته های مقاومت مردمی را مربوط به اولین روزهای جنگ و مقاومت 34 روز مردم در خرمشهر دانست و افزود: حماسه خرمشهر یکی از صفحات زرین تاریخ انقلاب است و باید بعنوان درس بزرگ سرلوحه نسل جوان و ملت ایران قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در خصوص اهمیت عملیات بیت المقدس اظهار داشت:‌طرح ریزی این عملیات در برهه زمانی خاص و حساس و موقعی انجام شد که اوضاع داخلی کشور و خاورمیانه ملتهب و نتیجه این عملیات نیز برای منطقه و جمهوری اسلامی سرنوشت بود.

وی، با تشریح موقعیت منطقه عملیات و تجهیزات، امکانات و استعداد نیرویی دشمن بعثی در سال 61، تصریح کرد: شناسایی و کارهای اطلاعاتی عظیم در مدت کمتر از یک ماه به غافلگیری دشمن انجامید و در ساعت 3بامداد 10 اردیبهشت سال 1361، عملیات بیت المقدس با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب علیه السلام آغاز شد و دشمن از سمت اصلی غافلگیر و تعادلش به هم ریخت.

این یادگار و جانباز دوران جنگ، مرحله چهارم عملیات و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 61 را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس برشمرد که بر خلاف تصور دشمن، رزمندگان اسلام توانستند از دروازه های غربی و شمالی وارد خرمشهر شوند و این شهر اشغال شده را آزاد و به آغوش وطن بازگردانند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، دستاوردهای عملیات بیت المقدس را در ده محور بیان کرد و گفت: برد سیاسی نظام جمهوری اسلامی در سال دوم جنگ، آزادسازی 5400 کیلومتر از خاک اشغال شده وطن، ترسیدن دشمن و عقب نشینی از نقاط بسیار زیاد برای حفظ ارتش خود و بصره، غافلگیری دشمن در زمان و مکان،‌بلوغ و تکامل اندیشه دفاعی سپاه و تجلی توانایی و قدرت نظامی در سطح ملی، شگفت انگیز بودن آخرین عملیات آزادسازی در وسعت زیاد، شکست بن بست حاکم نظامی در جنگ و تغییر موازنه به سود ایران اسلامی، از مهم ترین دستاوردهای این عملیات بزرگ است.

سردار رضا محمدسلیمانی،با بیان اینکه عملیات بیت المقدس به منزله چیره شدن بر بحران داخلی و خارجی نیز بود، تصریح کرد: به اذعان صاحب نظران، عملیات بیت المقدس، نقطه عطفی در سرنوشت جنگ بود و در این عملیات، انگیزه مذهبی و ایمان رزمندگان و تبعیت آنها از رهبری امام مورد توجه جهانیان قرار گرفت و رژیم بعث عراق را به تغییر در مواضع وادار کرد که به جای جنگ صحبت از مذاکره به میان آورد.

وی، در ادامه به نقش مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد موجود، بیش از 300 نفر از رزمندگان استان در قالب لشگرهای امام حسین علیه السلام، نجف اشرف و 25 کربلا در عملیات بیت المقدس حضور داشتند که تقدیم 70 شهید و 30 جانباز نشان دهنده نقش مردم و رزمندگان این استان در آزادسازی خرمشهر است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه با اشاره به آغاز هفته پاسدار از یکم خرداد، گفت: 136 عنوان برنامه در این هفته به صورت دو بخش درون سازمان و برون سازمانی اجرا می شود.

سردار رضا محمدسلیمانی، دعای پرفیض ندبه در تپه نورالشهدا با حضور سردار کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یادگار دفاع مقدس در شهرکرد، حضور منسجم رزمندگان و خانواده شهدا و جانبازان در نماز عبادی سیاسی جمعه، سخنرانی فرماندهان نواحی سپاه در نمازهای جمعه استان، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری جشن میلاد آقا ابوالفضل العباس علیه السلام در تیپ قمربنی هاشم علیه السلام و دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه با نماینده ولی فقیه در استان و سرکشی از جانبازان قطع نخاعی و مراکز نگهداری معلولین را بخشی از برنامه های هفته پاسدار برشمرد.

وی، جشن ثارالله ویژه کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و تجلیل از پاسداران نمونه ستاد و نواحی سپاه، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ازجمله بسیج، انتظامی و سپاه در میدان امام حسین علیه السلام شهرکرد و تعویض پرچم متبرک کربلای معلی در این میدان به همراه رونمایی از آرم کنگره شهدا و میثاق نامه مردم استان با مقام عظمای ولایت ، کلنگ زنی المان ظهر عاشورا و افتتاح تعدادی از حوزه ها و پایگاه های بسیج را از دیگر برنامه های هفته پاسدار اعلام کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تجلیل از سربازان همزمان با روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام در جشنواره جوان را یادآور شد و در ادامه به پرسش های خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار