قریب به 15هزارحلقه صالحین در سراسر مازندران برای افزایش بینش اسلامی با شدت و ضعف متفاوت در ارتقاء محتوا تشکیل جلسه می دهند.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۳۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

 



خبرگزاری بسیج مازندران، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفتگوی  اختصاصی با خبرنگار بسیج  روابط عمومی این سپاه با اشاره به تغییر راهکار دشمن از جنگ نظامی به جنگ امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گفت: سپاه می بایست براساس وظیفه ذاتی و قانونی که همان پاسداری از حفظ ارزشها و دستاوردهای نظام است، شیوه های اقتضایی دوران ابتدایی انقلاب اسلامی را  متناسب با شیوه های دشمنان  برای مقابله تغییر دهد .

 سردار بابایی با یادآوری اینکه رسالت اصلی سپاه همچنان  با قوت باقی می ماند افزود: در سال 93 رویکرد فعالیت  سپاه کربلا به سمت فعالیتهای جهادی  در قالب جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی  تغییر کرد.

بسیجی فعال سپاه کربلا توجه به محتوای حلقه های صالحین بر اساس نظام تربیتی شجره طیبه صالحین  با خروجی انسانهای بصیر، مومن و با انگیزه در دفاع ازقرآن،  انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را جزء الویت فعالیت فرهنگی سپاه کربلا دانست و اظهار داشت: از دیگر مباحث جهاد فرهنگی سپاه استان مازندران، ایجاد شرایط نسبتا مناسب فرهنگی برای مردم بومی، گردشگران و مسافران است.

 فرمانده سپاه کربلا ارائه خدمات در نقاط پارکهای سبز مازندران و اجرای برنامه متنوع،پر محتوا و جذاب با موضوعات مرتبط سبک زندگی اسلامی در آنجا را اقدامی برای در اختیار گرفتن فضای فرهنگی تحت عنوان پارک پاک  برای استفاده مردم و مسافران  یاد کرد و گفت: با این حرکت فضا و شرایط را برای صرف بهینه اوقات تفریحی مردم ، گردشگران و میهمانان فراهم کرده که با عنایت باری تعالی و استقبال بسیجیان، مسافران و آحاد خانواده ها توانستیم از ایجاد فضای ابتذال و غیر معروف جلوگیری بعمل آوریم.

سردار بابایی برگزاری باشکوه یادواره های محلی، قشری، گردانی و ...  را از فعالیت های بخش جهادفرهنگی و مهم در مازندران خواند و افزود: در برپایی اینگونه یادواره ها مردم اهتمام جدی دارند و 99درصد امورات پشتیبانی و مالی مراسم یادواره ها در مازندران توسط گروههای خود جوش، مومن و داوطلب پایگاههای بسیج انجام می گیرد که نشان از روحیه ایمانی، ولایتمداری، ایثارگری، سلحشوری و آمادگی حضور در صحنه دارد.

این مسئول اجرای برنامه بسیج دانش آموزی  در مازندران را از اقدامات مهم و بسیار موثر خواند و ضمن اشاره به توسعه آن در سال 94بیان کرد: در برنامه های بسیج دانش آموزی که ایام پنجشنبه در مدارس استان اجرا می شود دانش آموزان بسیجی داوطلبانه در محل اموزشگاه با محوریت3برنامه ؛ ورزشی، هنری جذاب و معرفتی  نیمروزی شاد، مفرح و سازنده را سپری می کنند.

وی خاصیت این برنامه در مدارس را ارتباط دادن مستقیم دانش آموزان در برنامه ریزی دانست و گفت: با همکاری  و هماهنگی کامل آموزش و پرورش استان، این موضوع در قالب برنامه اردویی  با فعالیت عملی دانش آموزان  با حضور در امامزادها، تفرجگاهها و بعضا مراکز صنعتی موجب افزایش بهره برداری از برنامه بسیج می گردد.

  فرمانده سپاه کربلا دیگرتکلیف بزرگ  انجام گرفته درسپاه کربلا را توجه به عرصه اقتصادی خواند و افزود: به منظور اجرای منویات مقام عظمای ولایت و توجه به اقتصاد مقاومتی،  سپاه کربلا در سال 92و 93 بیش از70میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی به متقاضیان این امر اختصاص داد.

سردار بابایی بکار گیری تیم های بازرسی و نظارتی  را در توجه به اهمیت موضوع اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی  از ابتکارات سپاه کربلا برشمرد و اظهار کرد:  امروز  بحمدالله در مقام اجرای صحیح  تکالیف، شاهد فعالیت تعداد زیادی از مردم  در قالب کارهای کوچک و خانگی هستیم که بعضا موفقیت های بسیار خوبی حتی با سرمایه اندک  در مازندران رقم زدیم.

وی با تبیین شعار «هرخانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولید کننده» گفت:  ما معتقدیم اگر مردم به خوبی توجیه شوند و از جانب دولت و مسئولین هم قوانین دست وپا گیر ضد تولید و اشتغال لغو شود، با توجه به وجود نعمت فراوان الهی در استان  شعار هر خانه...  را محقق خواهیم کرد و جنگ اقتصادی را با شکست دشمنان و مستکبران به پیروزی اسلام و مسلمین تبدیل خواهیم کرد.  

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها