حمیدرضا
هفتمین پیوست نگاری فرهنگی بسیج اساتید/
سرار حسینی: تحولات اساسی جامعه بستگی به دانشگاه های کشور دارد.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۸۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید صادق حسینی روز سه شنبه در هفتمین کارگروه پیوست نگاری فرهنگی سازمان بیسج اساتید کشور در استان ایلام اظهار کرد: محور اصلی نظام طبق فرمایش های مقام عظمای ولایت در ایران اسلامی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است که اهتمام و توجه به این اصول اعتقادی و عملی موجب اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه می شود.

وی افزود: اجتماع عظیم و خودجوش مردمی شیعیان در استان کوچک کربلا در روز اربعین حسینی و اهمیت خاص این روز نیز از موارد مورد توجه رهبر انقلاب، مسوولان و مردم است که سال گذشته به عنوان بزرگترین اجتماع تاریخ بشری در برابر دیدگان همه کشورهای دنیا و به خصوص تکفیری ها و حامیان آنان شکل گرفت.

وی ادامه داد: برای استان مرزی ایلام اربعین یک فرصت است که از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کرد و بهترین زمان برای ترویج برنامه های فرهنگی است که در این میان نقش و حضور خودجوش اقشار مختلف مردم پررنگ تر و ملموس تر از دیگر ایام است.

حسینی یادآور شد: اربعین سال گذشته افزون بر یک میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند هرچند با وجود تلاش خالصانه و بی دریغ مردم و مسوولان کاستی هایی وجود داشت اما برای برگزاری هرچه باشکوه تر اربعین امسال پیشنهادها و برنامه هایی در دست پیگیری است که این نواقص تا حدود زیادی رفع شود.

وی با اشاره به امنیت پایدار ایران اسلامی در منطقه ای نا امن خاورمیانه اظهار کرد: برای نشان دادن هیمنه ایران اسلامی و رفاه حال زوار در اربعین سال جاری بایستی یک سری زیرساخت با پیوست فرهنگی آماده و فراهم شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضاهای رفاهی، اسکان، کمربندی، اردوگاه های بزرگ، توفقگاه خودرو (پارکینگ)، خطوط حمل و نقل، تغذیه و ... بر مبنای پیوست فرهنگی باید در استان ایلام و به خصوص شهر مهران به عنوان دروازه امن ورود زوار به عتبات عالیات شکل بگیرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام افزود: خاطره خوشی از مهربانی و امکانات این استان باید برای زوار به عنوان سفرای ایران در کشور عراق هنگام ورود و خروج از مرز مهران و استان ایلام در ذهن آنها باقی بماند و برای رفاه حال این مسافران نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

وی در ادامه نقش فرهنگ و ترویج فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های اسلام هراسی غربی ها، دیدگاه های اسلام تندرو، اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دانست و گفت: اجتماع بزرگ اربعین فرصتی ارزنده برای دفاع از ارزش های والای اسلام ناب است.

وی در پایان تاثیر تعالیم و آموزش های اساتید را بسیار پررنگ تر و اثرگذار تر از کلام مسوولان دانست و خواستار حضور موثر اساتید به ویژه جامعه بسیج اساتید در اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانیدر حوزه های مختلف شد.

هفتمین همایش پیوست نگارفرهنگی به مدت سه روز با حضور 180 نفر از اساتید دانشگاهی استان در قالب چهارکارگروه با موضوع های پیوست نگار فرهنگی اربعین، خانواده، دانشگاه و بازارچه مرزی مهران به صورت عملی و نظری در دو نوبت صبح و ظهر و با هدف بررسی و کنکاش در پروژه های مختلف عمرانی، شهری، مالی، اقتصادی و... در دانشگاه ایلام تا 31 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

ارسال نظرات