پرسپوليس ايران – الهلال عربستان يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان، ساعت 19:30
مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و در يكي از حساس‌ترين بازي‌ها، پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميزبان الهلال عربستان در بازي رفت است
کد خبر: ۸۵۲۰۰۶۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاري بسيج، مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و در يكي از حساس‌ترين بازي‌ها، پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميزبان الهلال عربستان در بازي رفت است و شاگردان برانكو پس از برد استقلال در دربي 80 مي‌خواهند هفته خوبشان را با شكست آبي‌پوشان سعودي كامل كنند. 

در روزهايي كه هنوز هياهوي اتفاقات عجيب و پر حاشيه روز پاياني ليگ چهاردهم و ماجراي تبريز سر خط خبرها است، مرحله يك‌هشتم‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا هم پس از استراحت دو هفته‌اي تيم‌هاي صعود‌كننده به اين مرحله، از امروز در سراسر آسيا آغاز مي‌شود. پرسپوليس و نفت دو نماينده كشورمان در جمع 16 تيم برتر ليگ قهرمانان هستند كه امروز و فردا به ميدان مي‌روند. پرسپوليس امروز در آزادي به مصاف الهلال مي‌رود و نفت هم فردا ميزبان الاهلي عربستان است. بازي‌هاي برگشت هم هفته آينده برگزار مي‌شود تا تكليف هشت تيم پاياني ليگ قهرمانان مشخص شود. 

  روز واقعه پرسپوليس


برخلاف يك فصل كابوس وار در ليگ برتر اما از هفته پاياني ليگ و ليگ قهرمانان آسيا همه چيز براي پرسپوليس به خوبي پيش مي‌رود و قرمزها چهره متفاوتي را نشان داده‌اند. آنها ليگ برتر را با يك پيروزي شيرين مقابل استقلال به پايان رساندند تا ليگ براي آنها پايان خوشي داشته باشد و حالا چهار روز بعد از دربي، برانكو تيمش را آماده رويارويي با الهلال در يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مي‌كند، رقابت‌هايي كه سرخپوشان برخلاف ليگ در آن فوق‌العاده نتيجه گرفته‌اند و توانسته‌اند از مرحله گروهي صعود كنند و يكي از 16 تيم برتر آسيا لقب بگيرند. آنها با چهار برد از شش مسابقه به عنوان تيم دوم گروه  A به يك هشتم نهايي صعود كرده‌اند و حالا قرمزها براي ادامه روند موفقيت‌آميزشان در آسيا امروز از ساعت 19:30 در آزادي به مصاف الهلال مي‌روند. 
اين سومين رويارويي پرسپوليس در فصل جاري ليگ قهرمانان با نمايندگان سعودي است. قرمزها در مرحله گروهي با النصر عربستان همگروه بودند كه حاصل كار براي شاگردان برانكو يك برد و يك شكست بود. آنها امروز در سومين رويارويي به مصاف ديگر تيم سعودي يعني الهلال مي‌روند. براي تماشاي مسابقه امروز پرسپوليس هم، مانند دو بازي اخيرشان در ليگ قهرمانان، حضور تماشاگران رايگان است و پيش‌بيني مي‌شود بيش از صد هزار هوادار پرسپوليس، ورزشگاه آزادي را براي عربستاني‌ها تبديل به جهنم كنند. برانكو كه سابقه مربيگري در ليگ عربستان را دارد و در الاتفاق مربيگري كرده، شناخت خوبي از تيم‌هاي عربي دارد و اين مي‌تواند برگ برنده قرمزها باشد. برانكو كه با برد در دربي حسابي بين هواداران محبوب شده است، ديروز در نشست خبري پيش از بازي گفت: «امروز روز واقعه است، بازيكني از تيم من به خاطر بازي‌هاي قبلي و به خصوص دربي حق خستگي و كم‌كاري ندارد. بازي‌هايي مانند بازي با الهلال از آن دست مسابقاتي است كه بايد عاقلانه بازي كنيم و صبور باشيم كه احساس و قلب بايد تحت كنترل عقل باشد و آن وقت چنين روندي مي‌تواند نتايج مثبتي به همراه داشته باشد. تيمي بسيار عالي در اختيار داريم و هيچ وقت نمي‌گويم تسليم مي‌شويم. ما النصر و بنيادكار را شكست داديم پس مي‌توانيم الهلال را هم شكست دهيم البته بايد اعتراف كنم كه بازي دشواري در انتظار ما است.»

از آخرين مصاف پرسپوليس و الهلال سه سال مي‌گذرد، سال 91 در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، پرسپوليس با تيم آبي‌پوش سعودي همگروه بود. بازي رفت در رياض با تساوي يك – يك دو تيم تمام شد و در بازي برگشت اما اين الهلال بود كه توانست با يك گل سرخپوشان را شكست دهد. حالا سه سال بعد از آن مسابقه پرسپوليسي‌ها دوباره به الهلال رسيده‌اند، ديداري كه مي‌تواند برايشان جنبه انتقامي هم داشته باشد. 

  مصاف با پرافتخارترين تيم آسيا


«آنها پرافتخارترين تيم آسيا هستند با كسب 50 جام مختلف و در واقع فيناليست جام قهرمانان آسيا در سال قبل كه مي‌توانم بگويم معجزه بود كه قهرمان نشدند.» اين توصيف برانكو از الهلال حريف امروز پرسپوليس است، باشگاه بزرگ عربستان كه با دو قهرماني در ليگ قهرمانان، پرافتخارترين تيم مسابقات هم است و سال گذشته نايب‌قهرمان آسيا شد. البته الهلال هم مانند پرسپوليس فصل خوبي را در ليگ عربستان سپري نكرده است و شانسي براي قهرماني در ليگ امسال ندارد. ساماراس يوناني و ديئگو برزيلي از مشهورترين بازيكنان اين فصل الهلال هستند. همچنين ناصرالشمراني و تياگو نوس در اين تيم جاي پاي بازيكناني چون سامي‌الجابر و ياسرالقحطاني گذاشته‌اند. قدرت اصلي تيم عربستان در خط تدافعي اين تيم متمركز شده است و اين تيم سخت گل مي‌خورد. اين تيم سعودي در مرحله گروهي در گروه  C هم گروه با فولاد خوزستان بود كه از شش ديدار 13 امتياز كسب كرد و به عنوان تيم اول صعود كرد. اين تيم در ديدار مقابل فولاد در خوزستان به تساوي بدون گل رسيد و در رياض هم با دو گل شاگردان اسكوچيچ را شكست داد. گريگيوس دونيس سرمربي يوناني الهلال درباره بازي امروز گفت: «مي‌دانيم كه كسب امتياز در ورزشگاه‌هاي ايران قدري سخت است، اما به تلاش‌هاي خود اطمينان داريم. ما براي كسب پيروزي مقابل پرسپوليس به تمرين و آماده‌سازي مي‌پردازيم و غير از اين در نظر نداريم.»
ارسال نظرات