مراسم عمامه گذاری در حوزه علمیه جوادالائمه(ع) در محمد شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۳۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مراسم عمامه گذاری در محمدشهر باحضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ،حجت والاسلام والمسلمین سلطانی رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز و فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) در محل حوزه علمیه جوادالائمه(ع) محمدشهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام هادوی از فارغ التحصیلان این حوزه مبارکه آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سلطانی در این مراسم اظهارداشت: خدارا شکر میکنم که خداوند توفیق داد در این چند سالی که از خداوند عمر گرفتم نوکر اهل بیت علیهم السلام  و خادم سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بودم،این برای بنده بزرگترین افتخار است.

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز افزود: خوشحالم از اینکه طلاب این حوزه مبارکه خدمتگزار اهل بیت علیهم السلام در استان البرز و استان تهران هستند و در مکانهای تبلیغی مختلف خدمات زیادی داشتند،
وی ادامه داد: تا کنون در این حوزه مبارکه ۸۴ نفر ملبس به لباس روحانیت شده اند.

همچنین در این مراسم  آیت الله حسینی همدانی ضمن ابراز حرسندی از حضور در جمع طلاب و روحانیون اظهارداشت: شکر گزارم که در جمع نورانی و با وفای سربازان حضرت حجت ،و مقر تربیت سربازان حضرت ولی عر حضوریافتم.
آیت الله حسینی همدانی با ذکر فضائل نبی مکرم اسلام گفت:هیچکدام از انبیاء مثل رسول خدا نامش در قرآن برده نشده و از پیامبر به طور خاصی یاد شده ،خداوند هیچگاه رسول خدا را با نام نبرده بلکه همیشه با صفات بوده وخداوند همه ی اعضاء و جوارح پیامبر را خطاب قرارداده است.
وی با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: مبعث رسول خدا یک تحولی در عالم به وجود آورده و آثار آن تاروز قیامت هست،وکسانی که این مبعث را توسعه دادند علما به معنی خاص یعنی اهل بیت عصمت و طهارت  علیهم السلام بودند و علما به به معنی عام یعنی کسانی که در مسیر یادگیری معارف نبوی و خاندان پیغمبر و قرآن کریم و نشر و توسعه ی ان  تلاش می کنند.
مهم تر از رسالتی که علما دارند نداریم،البته کار طلبگی مسئولیت است شغل نیست،کسی که به چشم شغل به این سلک نگاه کند هم دنیا ر از دست داده و هم آخرت را.

در پایان طلاب محترم به دست مبارک ایشان ملبس به لباس روحانیت شدند و پس از عمامه گذاری طلاب محترم سوگندنامه ای رابه صورت جمعی در محضر قرآن قرائت کردند که به شرح زیر می باشد:

سوگندنامه تلبس
اکنون که مفتخربه تلبس به لباس مقدس روحانیت می  شوم درپیشگاه خداوندمتعال ودرمحضرمبارک حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفدا به قرآن سوکند یاد می کنم که به عنوان سربازی فداکار تمام توان واستعدادخود رادرجهت اعتلای کلمه الله به کارببندم ومصالح اسلام رابرمنافع شخصی،حزبی وقبیله ای ترجیح داده و از کارهای خلاف مروّت اجتناب کرده ودرحفظ وصیانت ازمذهب حقه جعفری و روحانیت کوشا باشم.
من با خداوند یکتا عهد و پیمان می بندم که در راه تبلیغ دین از کسی جز خداوند نهراسم و با روح مطهر رسول خدا و ائمه علیهم السلام و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و شهداء عزیز  پیمان می بندم که تا آخرین نفس و قطره خون به اسلام وفادار باشم و درجهت تقویت نظام مقدس اسلامی که برخاسته از قیام عاشوراست تلاش و کوشش کنم و خود را به تبعیت از ولی فقیه و مراجع عظام ملتزم بدانم .
پس از قرائت سوگندنامه حجت الاسلام حافظی نسب ،به مدیحه سرای درعظمت  پیامبر اکرم  صلوات الله وسلامه علیه پرداختند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها