خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان گفت: پاسدار انقلاب اسلامی تنها یک لفظ نیست؛ یک واقعیت است.
کد خبر: ۸۵۱۹۹۸۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه بوکان با عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن سوم شعبان و روز پاسدار گفت: پاسدار انقلاب اسلامی تنها یک لفظ نیست؛ یک واقعیت است، بدین معنا که اگر کسی بخواهد بر خلاف مسیر اسلام عملی انجام دهد، وظیفه هر مسلمانی است که از اسلام و ارزش های اسلام دفاع نماید و فتنه ها را خاموش کند، به تعبیر پیرفرزانه انقلاب، امام خمینی رحمه الله (( پاسداری از اسلام و قرآن کریم، همان صراط مستقیمی است که در نماز از خدا طلب می کنیم ))

سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری پاسداری را شغل بسیار شریف و پرمسؤولیتی دانست و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی، این حافظان اسلام و قرآن، در همه جبهه ها بر ضد کفر و ظلم جهاد می کنند؛ چه در جبهه های نبرد و چه در شهرها و روستاها با کمک امت مسلمان ایران آنان با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کرده و می کنند چنانکه امام خمینی رحمه الله معمار بزرگ انقلاب، ارزش پاسدارانی را که برای خدا خدمت می کنند، چنین بیان می فرماید:(( پاسداران، از ارکان کشور هستند ؛ مجاهدانی که هم در پشت جبهه ها و هم در جبهه های نبرد علیه کفار مجاهدت می کنند. پاسداران، همان مجاهدان فی سبیل اللّه هستند که مقامشان بزرگ تر از آن است که گوهر زیبای عمل خود را به عیار پست دنیا محک بزنند. آنان، فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث کشورند ))

فرمانده سپاه بوکان پاسداران را بازوان مسلح انقلاب و طلایه داران یک ارتش مکتبی و مردمی دانست و افزود: پاسداران افرادی هستند که انقلاب را به خوبی لمس کرده اند و نه تنها درک روشنی از آن دارند، که خود زینت بخش ارزش های انقلابی هستندف آن ها، فرزندان امام حسین علیه السلام و تربیت یافتگان عاشورا و کفرستیزان جانباز کربلا و پویشگران محرم هستندکه به جرأت می توان گفت این پاسداران، پاسداران کشور ایران در قرن چهاردهم هجری نیستند، آنان به صدر اسلام تعلق دارند. بلال ها، عمارها، حمزه ها، جعفرها و ابوذرهایی هستند که در یک حرکت توحیدی، یکدیگر را در کویری سوخته یافته اند و به دنبال پیامبر خود راه می سپارندف سختی راه و رنج ها و شکنجه ها را با مقاومتی شگفت تحمل کرده اند و اکنون در فکر گسترش معنویت، در جاهلیت قرن ستم و فریب هستند.

مظاهری تصریح کرد: پاسداران، به معنای وسیع کلمه «اسلامی» و «مردمی» به شمار می روند؛ زیرا آن چه هویت اصلی پاسداران را تشکیل می دهد، مکتبی بودن آنان است و از سوی دیگر، هیچ گونه فاصله ای میان پاسداران و مردم نیست و آن ها از بطن توده ها جوشیده اند.

وی گفت:پاسداران، همزبان راستین مردم هستند و برای اسلامی می کوشند که محبوب دلِ مردم است. بطوریکه میتوان گفت پاسدران را خدمتگزاران مردم و اسلام دانست که از متن ملت جوشیدند.

سرهنگ مظاهری در ادامه اعتقاد پاسداران به ولایت را سرشار از شگفتی و اسرار بسیار است و گفت: این اعتقاد، ناشی از یک تحول بنیادین در بینش ها، باورها و خصلت هایی است که جوانان ایران را به کلی دگرگون کرده است و

بر همین اساس است که امام امت در دیدار با پاسداران می فرماید: «تاریخ اسلام، جز یک برهه از صدر اسلام، جوانانی مثل جوان های ایران ما سراغ ندارد.»

فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: پاسداران، از خالص ترین و بالنده ترین نیروهای توانمند انقلاب به شمار می روند و همه چیز را در رابطه با خدا می بینند و به همین جهت است که از مرگ هراسی ندارند و شهادت را برای خود و یاران فداکارشان، فوز عظیم می دانند.

سرهنگ مظاهری با بیان اینکه پاسداران از ذهنیتی پاک و بی آلایش برخوردارند افزود: در ذهنیت پاسداران، حسابگری های سیاسی و قدرت طلبی و منزلت جویی هیچ گونه جایگاهی ندارد.

فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران، مسأله با اهمیت این است که این انقلاب، در ابعاد گوناگون تقویت شده و در بعد نظامی، حضور فعال سپاه وپاسداران بسیار قابل توجه است، اما این سپاه و پاسداران، تا چه حد توانسته اند انقلاب را از خطر حفظ کنند؟ در پاسخ همین بس که امام امت فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور نبود». قدرت سپاه آن گونه بزرگ جلوه داده شد که ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: تا این سپاه در ایران وجود دارد، حمله نظامی به این کشور فایده ندارد.

سرهنگ مظاهری در پایان گفت: اين روز پاسدار که روز ولادت امام حسين (ع) است و اين انتخاب بسيار پرمضمون و پرمعنا، براي يکايک پاسداران قابل تدبر و تعمق و درس‌گيري است، همه روي اين نکته بايد تأمل و دقت کنند، اين يک درس مستمر است.

روز ولادت حسین بن علی علیه السلام عصاره نبوت و یادگار ولایت، روز ولادت سید مظلومان، و روز پرورش و زایش نماد پاسداری از مکتب انسان ساز اسلام ، به دلیل بزرگداشت و ادای حق به فرزندان وارسته و عزیز امت شهیدپرور مسلمان ایران، روز پاسدار نامیده شده است.

ارسال نظرات