خبرهای داغ:
آژانس بی طرف نیست و به ابزار جاسوسی قدرت های بزرگ به ویژه آمریکا تبدیل شده است...
کد خبر: ۸۵۱۹۹۴۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

سردار یدالله جوانی کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج به انتقاد از مواضع اخیر معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مساله بازرسی مدیریت شده بر مراکز دفاعی کشورمان پرداخت و گفت:بدون شک مساله مصون بدون مراکز دفاعی و نظامی ما از بازرسی ها به هر شکل و شمایلی یکی از خطوط قرمز غیر قابل انعطاف جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در دهه های اخیر هیچ کشوری عضو آژانس انرژی اتمی که پروتکل را پذیرفته حاضر به نظارت بر مراکز نظامی خود نشده است ادامه داد: خیلی روشن و واضح است که آژانس بی طرف نیست و به ابزار جاسوسی قدرت های بزرگ به ویژه آمریکا تبدیل شده است.

جوانی با اشاره به اینکه ملت ما هزینه سنگینی همچون شهادت دانشمندان هسته ای را به خاطر اعتماد به بازرسان آژانس متقبل شده اند گفت: شناسایی دانشمندان هسته ای کشورمان که از سوی موساد ترور شدند از طریق بازرسان آژانس صورت گرفته بود.

این کارشناس مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکا امروز به دنبال ورود به حریم دفاعی و امنیتی ایران تحت عنوان نظارت های بین المللی است خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشته باشیم که غرب در بیانیه لوزان رفع تحریم ها را منوط به تائید آژانس کرده است و این موضوع دسترسی مدیریت شده که از سوی آقای عراقچی مطرح شده است در واقع می تواند به محل چالش و بحث و همچنین شانه خالی کردن طرف مقابل از تعهداتش نسبت به ایران ختم شود.

جوانی با تاکید بر اینکه رهبری معظم انقلاب خواستار شفافیت در هر نوع توافق بین ایران و 1+5 هستند گفت: بدون شک این مساله ابهام زاست همچنین امنیت ملی ایران را زیر سوال می برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها