فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران خبر داد

ارائه پیش‌نویس تشکیل پلیس اقتصادی به وزیر اقتصاد

فرمانده ناجا با اشاره به تمرکز پلیس بر موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی از ارائه پیش‌نویس طرح پلیس اقتصادی به وزیر اقتصاد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۱۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح راه‌اندازی پلیس اقتصادی اظهار داشت: چندی پیش ما در نامه‌ای پیش‌نویسی را تقدیم وزیر اقتصاد و دارایی کشور کردیم که در صورت موافقت ایشان با این پیش‌نویس، پلیس اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود:‌ البته در شرایط فعلی نیز پلیس، موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی را به‌طور جدی پیگیری می‌کند و وظایف خود را در این خصوص انجام می‌دهد. 

فرمانده ناجا در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتقای کشف عمومی جرائم گفت: نیروی انتظامی در سال‌های گذشته سعی داشته تا گام‌های بلندی برای ارتقای سطح علمی کشف جرائم بردارد و امسال نیز بحث خریداری تجهیزات، تجمیع بانک‌های ا طلاعاتی کل کشور و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود ــ از جمله ارتقای سطح کیفی کشف جرائم ــ از جمله اقداماتی است که در نیروی انتظامی انجام می‌شود، و این ارتقا در سال 94 از جمله اولویت‌های ماست.

اشتری در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمار سرقت از بانک‌ها در سال جدید خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده میزان سرقت از بانک در دوماهه ابتدایی امسال نسبت به دوماهه ابتدای سال گذشته با کاهش همراه بوده و امیدواریم این کاهش  تا پایان سال نیز ادامه یابد.

وی در پایان از تلاش پلیس آگاهی تهران بزرگ در آزادسازی 12ساعته یک گروگان‌گیری که طی آن کودکی به گروگان گرفته شده بود و همچنین دستگیری سارق محدوده بازار در ایام نوروز به‌عنوان نمونه‌هایی از اقتدار پلیس نام برد.

ارسال نظرات