فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر کنترل سامانه‌های جرم‌زا همچون سامانه‌های ثبت شرکت‌ها و ثبت‌ اسناد، نیاز پلیس به دسترسی به این بانک‌های اطلاعاتی را از جمله مسائل مورد نیاز نیروی انتظامی دانست.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۱۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین اشتری در همایش تخصصی رؤسای پلیس آگاهی کشور با اشاره به منویات رهبری در دیدار فرماندهان ناجا با ایشان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های امسال ما تأکید بر اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و استمرار آن در طول سال است که این موضوع یکی از فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری و نیازهای مردم و دغدغه اجتماعی است. 

وی با بیان این‌که در نیروی انتظامی کارگروهی برای تبیین فرامین رهبری در دیدار با فرماندهان ناجا و عملیاتی شدن این فرامین تشکیل شده است، گفت: یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری کشف علمی جرائم، پرهیز از بدرفتاری و رعایت حقوق شهروندی بامجرمان است. 

فرمانده ناجا ادامه داد: اقتدار پلیس به این معناست که مجرمین با شنیدن اسم پلیس پشت‌شان بلرزد و مردم با حضور ماموران ما احساس امنیت کنند که این دو به معنای رافت و اقتدار توامان پلیس است. 

اشتری با تاکید بر اینکه پشتیبانی از مردم افتخار پلیس است، اظهار داشت: ما در مقابله با اشرار و مجرمین با جدیت برخورد می‌کنیم ولی پس از دستگیری آنها باید با رفتار اسلامی با آنها برخورد داشت. 

وی افزود: گرچه تمامی ماموریت‌‌های نیروی انتظامی مهم است ولی ماموریت‌های پلیس آگاهی برای ما از اولویت بالایی برخوردار است و باید برای مقابله با سرقت‌های خرد، کلان، مسلحانه و سرقت به عنف از تمامی ظرفیت‌های داخلی ناجا و کل کشور استفاده کرد. 

فرمانده ناجا ادامه داد: ما در جلساتی که با مسئولان مختلف مجلس، قوه قضائیه و دولت داشتیم براین موضوع تأکید کرده‌ایم. 

اشتری با تأکید بر این‌که کنترل سامانه‌های جرم‌زا افزود: یکی از وظایف پلیس آن است که سامانه‌هایی که امکان بروز جرم در آن‌ها وجود دارد را شناسایی و تحت نظارت خود قرار دهند و سامانه‌های ثبت شرکت‌ها و ثبت اسناد از جمله این موارد است که بررسی و نظارت بر آن‌ها نیازمند دسترسی پلیس  به این سامانه‌ها و کنترل آن‌هاست که خوشبختانه مسئولان مختلف کشوری نیز دسترسی پلیس به این بانک‌های اطلاعاتی را قبول کرده‌اند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای تکنولوژی قطعاً باعث پیشرفت اقدامات پلیسی و کشف سریع‌تر جرائم می‌شود و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی داخل و خارج از نیروی انتظامی یکی از اولویت‌های ما در سال 94 است که باعث ارتقاء توان کشف ما شده و این موضوع باید در کمیسیون عملیات پیگیری شود.

ارسال نظرات