خبرگزاری بسیج: برای نخستین بار در سطح شهرستان های استان تهران دو پایگاه سلامت دانش آموزی در شهرستان های رباط کریم و شهریار به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۵۱۹۷۹۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اعلام این خبر افزود: سه شنبه 29 اردیبهشت ماه جاری دو پایگاه سلامت دانش آموزی در شهرستان های رباط کریم و شهریار افتتاح و مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.

الهه حسن پور اظهار داشت: مقرر است که این پایگاه ها پس از پذیرش، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، رسم نمودار رشد، معاینات پزشکی، غربالگری پوست و مو و همچنین بررسی dmft دندان های دانش آموزان همراه با ارائه خدمات ترمیم، فیشورسیلانت و وارنیش فلوراید تراپی برای دانش آموزان ابتدایی صورت بگیرد.

پایگاه سلامت دهان و دندان با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر قسمت ها با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است. این پایگاه ها در طول تابستان نیز فعال خواهند بود و به دانش آموزان مدارس اقماری پایگاه ها خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امور سلامت دهان و دندان در کلیه مناطق تابعه به صورت سیار انجام می شود، اظهار امیدواری کرد: در کلیه مناطق تابعه نیز در سال تحصیلی آتی پایگاه های سلامت دانش آموزی احداث شود.

گفتنی است که مراسم افتتاح پایگاه های سلامت دانش آموزی شهریار و رباط کریم با حضور دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع، مسئولان و دست اندر کاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش، دکتر صمد زاده مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشگی و کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از مسئولان حضور خواهند داشت.

 

 

ارسال نظرات