همایش رسم هجرت با حضور گروه های جهادی دانشجویی و فعالان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه پیام نور شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۷۲۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج دانشجویی استان، در همایش رسم هجرت که با حضور گروه های جهادی برتر دانشگاه ها و مؤسسات آ<وزش عالی و فعالان بسیج سازندگی استان در دانشگاه پیام نور شهرکرد، برگزار شد، به لزوم اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آنها در راستای حل مشکلات کشور تأکید کرد.

احمد راستینه، آشناسازی جوانان روستایی با معارف ناب اسلامی و تلاش در راستای شکوفایی استعدادهای نهفته آنان را از مهم ترین وظایف گروه های جهادی برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان نیز در این همایش، به اهمیت خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و اردوهای جهادی را مصداق جهاد با نفس قلمداد نمود.

حجت الاسلام عباس رضی، از ریا و منت گذاشتن بر سرمردم، بعنوان مهم ترین آفات اخلاقی یاد کرد و جهادگران دانشجو را خیرانی مخلص و بی ریا برشمرد.

مسئول بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری هم در جمع فعالان عرصه سازندگی، از تحول در گروه های جهادی خبر داد و گفت: ایجاد گروه های یک هفته ای، سه روزه و یک روزه از رویکردهای جدید بسیج سازندگی می باشد.

سرهنگ پاسدار حسینعلی شریفی، تعامل با مردم مناطق محروم و استفاده از توان و ظرفیت محلی در پروژه های عمرانی را در جهت انتقال روحیه سازندگی بسیار مفید و مؤثر عنوان کرد.

وفا همتی با اشاره به اهمیت فعالیت گروه های جهادی دانشجویی در مناطق کمتر برخوردار، گفت:‌در این همایش، افزون بر یکصد نفر از دانشجویان فعال عرصه سازندگی حضور یافتند.

وی، افزود: 36 گروه جهادی دانشجویی در استان چهارمحال و بختیاری فعال می باشد که در عرصه های مختلف آموزشی، عمرانی، اقتصادی، پزشکی، فرهنگی و ... مشغول خدمت رسانی به نیازمندان و اهالی مناطق محروم می باشند.

همتی، شهرستان های اردل، لردگان، کیار و کوهرنگ را نقاط هدف گروه های جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: ایام تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان، دو فرصت مناسب برای حضور جهادگران دانشجو در عرصه های خدمت رسانی است.

وی، شناسایی عرصه و نیاز اهالی مناطق را از اولویت های برنامه های گروه های جهادی برشمرد و گفت: گروه های جهادی تخصصی، متناسب با نیاز اهالی به منطقه هدف اعزام می شود.

در این همایش، معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز با اشاره به اهمیت و حساسیت کارهای فرهنگی در گروه های جهادی، تقویت بنیه سیاسی، دغدغه مند بودن، مطالبه گری را از مهم ترین انتظارات مصوره از گروه های جهادی برشمرد.

سرهنگ پاسدار فریدون طاهری، قدرتمندی در شناخت و تحلیل مسائل، دشمن شناسی، حفظ وحدت و انسجام را از دیگر الزامات این گروه های دانست.

در پایان این همایش از مسئولین گروه های جهادی برتر در عرصه خدمت رسانی به نیازمندان در مناطق کمتر برخوردار و محروم استان، با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال نظرات