پاي مجلس و رئيس‌جمهور هم به ماجراي تبريز كشيده شد
پاي مجلسي‌ها هم به ميان آمده و برخي نيز شفاهي به رئيس‌جمهور تذكر داده و از او خواستند كه براي بررسي اتفاقات بازي تراكتورسازي و نفت دستور ويژه صادر كند.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۵۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سر كلاف پيدا نشده. هنوز مردم بهت‌زده و هاج‌و‌واج يكديگر را مي‌نگرند كه چه شد و مي‌خواهند بدانند مقصر اين فريبكاري و دروغ زشت و بازي با احساسات مردم كيست. پاي مجلسي‌ها هم به ميان آمده و برخي نيز شفاهي به رئيس‌جمهور تذكر داده و از او خواستند كه براي بررسي اتفاقات بازي تراكتورسازي و نفت دستور ويژه صادر كند. 
شادي كوتاه‌مدت تبريز براي قهرماني كه دروغي بيش نبود، خيلي زود در سرتاسر دنيا پخش شد، به طوري كه نشريه انگليسي گاردين با انتخاب عكس توني با عنوان «قبل از اينكه شادي به درد تبديل شود» نوشت: «با شنيدن سوت پايان بازي، هزاران هوادار به زمين ريختند تا نخستين قهرماني تراكتورسازي در ليگ برتر ايران را جشن بگيرند، اما اين شادي خيلي زود برايشان تلخ شد.» 

شبيه اين اتفاق، البته بدون دروغ سال‌ها پيش براي شالكه رخ داده بود. نوزدهم مي ‌2001 بايرن به يك تساوي برابر هامبورگ نياز داشت تا قهرمان شود. اما تا لحظه آخر از حريف عقب بود. همين مسئله باعث شد در بازي همزمان، شالكه بعد از پيروزي جشن قهرماني برپا كند. جشني كه تنها چهار دقيقه به طول انجاميد و بايرن در واپسين ثانيه‌ها گلزني كرد و قهرماني و شادي را از شالكه گرفت.  البته كه در تبريز نه گلزني در واپسين دقايق كه يك دروغ بزرگ همه چيز را به هم ريخت. دروغي كه محمدزاده، رئيس كميته اخلاق از تشكيل جلسه‌اي براي بررسي آن خبر مي‌دهد. 

علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال نيز از جمع‌آوري مدارك و تحويل آن به وزارت ورزش براي بررسي جدي ماجرا خبر مي‌دهد. البته كفاشيان گوينده ورزشگاه را كه از مردم خواسته بود خود را براي جشن آماده كنند و مسئولان كادر پزشكي تراكتور را كه خبر تساوي را به نيمكت اين تيم تبريزي رسانده بودند مقصر مي‌داند. كفاشيان اما خبر از پيگيري ماجرا مي‌دهد و تأكيد مي‌كند كه در فوتبال پاك و سالم ايران اراده‌اي براي قهرماني سپاهان وجود نداشت. 

گودرزي، وزير ورزش هم از پيگيري اين ماجرا توسط دو گروه كارشناسي خبر مي‌دهد و تأكيد مي‌كند كه اگر حقي از تيمي ضايع شده باشد حتماً اين حق استيفا مي‌شود. با وجود اين اما حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان و مشاور گودرزي معتقد است كه ريشه اتفاقات بازي تبريز فني است: « قطعي تلفن‌ها و موبايل و شبكه ارتباطي و از جمله پخش تلويزيوني در ورزشگاه بعد از بررسي با حضور مسئولان استان و باشگاه تراكتورسازي تبريز به اثبات نرسيد و تنها يك مسابقه با مسائل فني مربوط به آن در ميدان افتاده است. پسر سرمربي تراكتورسازي كه آن هم هنوز نمي‌دانيم چه شخصي اين مطلب را به او منتقل كرده است اين موضوع را بيان‌ كرده و فعلاً هم حاضر نيست پاسخگو باشد.» 

نمايندگان مجلس هم خواهان پيگيري جدي ماجرا هستند. مسعود پزشكيان نماينده تبريز مي‌گويد رفتاري كه صورت گرفت ذهنيت مردم را خدشه‌دار كرد و مردم انتظار دارند كاري صورت بگيرد. چهارشنبه هم كه رئيس‌جمهور وارد تبريز شوند ممكن است مردم درخواست‌هايي از او داشته باشند.

اسبقيان، مديركل اداره ورزش و جوانان آذربايجان شرقي با تأكيد بر اينكه در اين ماجرا كسي مقصر نيست مي‌گويد برخي افراد غيرمتخصص با اظهارنظرهايي در مورد اتفاقات ديدار تراكتور و نفت زمينه شانتاژ و جنجال و همچنين سوءاستفاده معاندان نظام را مهيا مي‌كنند. مسائل رخ داده در تبريز كاملاً در چارچوب مسائل فني و تخصصي بايد مورد بررسي قرار گيرد و به هيچ عنوان موارد سياسي در اين زمينه مطرح نيست.
محمدحسين فرهنگي، نماينده مردم تبريز در مجلس در همين رابطه تذكر و سؤالي تقديم هيئت‌رئيسه مجلس كرد و تأكيد داشت از ساير ظرفيت‌هاي مجلس نيز براي پيگيري موضوع استفاده خواهد شد. ضمن اينكه جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي هم در نامه‌اي به وزير ورزش خواستار رسيدگي فوري و دقيق به اتفاقات بازي جمعه شب تيم‌هاي تراكتور و نفت تهران شده است: «اهميت اين موضوع و جوانب متعدد آن ايجاب مي‌كند كه مسئولان امر با نهايت جديت و دقت به ايفاي وظايف نظارتي و فني خود اهتمام ورزيده و از هرگونه غفلت و بي‌مبالاتي و خداي ناكرده سوءمديريت و غرض‌ورزي اجتناب شود.» 

نظري مهر، عضو هيئت رئيسه فراكسيون ورزش خواستار برخورد جدي با عاملان ماجراي تبريز شد. سعيد شبستري، معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي نيز در پي اين ماجرا از دستور استاندار براي پيگيري موضوعات مطرح شده در خصوص بازي تراكتور و نفت خبر داد. رحيم شهرتي‌فر، فرماندار تبريز اما مي‌گويد كه منتظر توضيح وزارت ورزش هستيم. 

اتفاقات تبريز در نوع خود جالب توجه بود، به طوري كه همه را اين روزها بسيج كرده تا سر اين كلاف سردرگم را پيدا و از آن رمزگشايي كنند. اما آيا دروغگوي بزرگي كه با احساسات هزاران هوادار بازي كرد و حتي پاي رئيس‌جمهور و مجلسي‌ها را هم به اين ماجرا باز كرده پيدا مي‌شود؟
ارسال نظرات