دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «یمن» با اشاره به تحریف رسانه‌های غربی و عربی پیرامون جنگ آل‌سعود علیه مردم یمن گفت: هر فردی در حوزه تخصص خود مظلومیت مردم یمن را برای مردم جهان روشنگری کند.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۸۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «یمن» یرامون ضرورت برگزاری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «یمن» اظهار داشت: از ابتدای امسال شاهد یک ائتلاف عربی و ضد بشری، علیه مردم مظلوم یمن هستیم که در این رابطه هر فردی در حوزه تخصص خود باید این مظلومیت را برای مردم جهان روشنگری کند.

وی ادامه داد: متأسفانه رسانه‌های غربی و غالب کشورهای عربی واقعیت‌های جنگ آل سعود و ائتلاف عربی علیه یمن را منعکس نمی‌کنند و با تحریف به مردم انتقال می‌دهند؛ حتی با جمعی از کاریکاتوریست‌های دنیا هم صحبت کردیم، تصورشان این بوده که این عملیات به واسطه خلع «منصور هادی» از ریاست جمهوری یمن توسط حوثی‌ها بوده است و همین امر موجب ایجاد ناآرامی در عربستان شده و عربستان هم از این جهت به یمن حمله کرده است؛ ما هم در این رابطه حقیقت را گفتیم.

شجاعی‌طباطبایی یادآور شد: باتوجه به اهمیت موضوع یمن و ضرورت روشنگری، فرهنگسرای اندیشه و سایت ایران کارتون اقدام به برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور کردند.

وی پیرامون محورهای برگزاری مسابقه، بیان داشت: سکوت مجامع بین‌المللی درباره تجاوز و جنگ علیه مردم مظلوم یمن و حمایت کشورهای آمریکایی و اروپایی از آل سعود، جنایت و کودک­‌کشی در یمن از موضوعات بخش کارتون این مسابقه است و در بخش کاریکاتور چهره نیز قرار است شخصیت‌های منفور، خائن و همراه در جنایت علیه مردم یمن به تصور کشیده شود که می‌توان به ملک سلمان، خلیفه­ بن­ زاید آل­‌نهیان، تمیم بن حمد بن­ خلیفه آل ثانی، بنیامین نتانیاهو، فرانسوا اولاند و باراک اوباما اشاره کرد.

دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «یمن» گفت: طی چند روز اخیر که فراخوان مسابقه را اعلام کردیم و در فضای مجازی با هنرمندان دنیا ارتباط گرفتیم، کاریکاتوریست‌های دنیا آماده دفاع از مردم مظلوم یمن هستند و تا 20 خرداد ماه که مهلت شرکت در این مسابقه است، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

ارسال نظرات