آیت‌الله عالمی در گردهمایی تخصصی زکات:
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: زکات باید به صورت هدفمند در جامعه مصرف شود و بدانیم چه تعداد از افراد نیازمند، به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند بر روی پای خود بایستند و از سال دیگر محتاج زکات نیستند.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۷۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، گردهمایی تخصصی زکات با حضور حجج‌اسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، آیت‌الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، مدیران کل کمیته استان‌ها و رؤسای ستاد زکات استان‌ها به میزبانی کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر روز گذشته (شنبه 26 اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: درباره زکات چند نکته مطرح است نخست اینکه مصرف و بهره‌گیری از زکات در جامعه باید نمود و بروز آشکار داشته باشد در حالی که امروز به صورت امر جانبی و نه چندان مهم مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: در جلسات استان‌ها بعضی از ‌آقایان که از ارکان اصلی شورای زکات به شمار می‌روند در جلسات حضور نمی‌یابند، کدام جلسه مهمتر از احیای یک فریضه الهی است؟! باید روند کار را به جایی ببریم که نمود روشنی در جامعه داشته باشد.

مسئول جمع‌آوری زکات ابراز داشت: زکات باید به صورت هدفمند در جامعه مصرف شود و بدانیم چه تعداد از افراد نیازمند به مرحله‌ای رسیدند که می‌توانند بر روی پای خود بایستند و از سال دیگر محتاج زکات نیستند و پیگیری ما در خصوص زکات به گونه‌ای باشد که نمود جهانی پیدا کند چرا که بعضی کشورهای اهل تسنن ما را متهم به این می‌کنند که شیعه اعتقادی به زکات ندارد لذا اثرات برکات و زکات باید در جمهوری اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی مشخص شود.

وی تصریح کرد: نوری که درباره جمع‌آوری، مصرف و برکات زکات باید در جامعه مشاهده می‌شد وجود ندارد و ما تا حدودی کوتاهی کردیم، بایستی مسئله زکات را مؤٍثرتر، کارآمدتر و قوی‌تر پیگیری می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: ساختارهای گروه‌های جمع‌آوری کننده زکات به لحاظ آموزش و سازماندهی باید اصلاح شود، بنابراین ظرفیت زکات در کشور ما بسیار بیش از آن چیزی است که تاکنون جمع‌آوری شده است. عرصه جمع‌آوری زکات بسیار گسترده است و اگر با نظر شما عزیزان مصرف شود می‌توان به آن اثرات و برکات زکات دست یابیم.

وی درباره چرایی وجوب زکات گفت: زکات هم ثروت‌افزایی می‌کند و هم اینکه هیچ کس بدون قُوْت شبانه‌روز سر به بالش نمی‌گذارد؛ «إنَّ اللهَ وَضَعَ الزَّکاةَ قُوتاً لِلْفُقَراءِ وَتَوْفیراً لِأمْوالِکُمْ». جهاد کشاورزی امکانات خوبی دارد و دوستان ما آمادگی دارند تا همکاری‌های لازم را با اعضای کمیته امداد داشته باشند و تلاش ما بر آن است که زکات را در «شیعه» به جای اصلی آن برسیم.

ارسال نظرات