جنایات آل سعود در یمن بخشودنی نیست و جنایتکاران باید در برابر افکار عمومی جهان پاسخگو باشند.
کد خبر: ۸۵۱۹۳۳۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه آشتیان در مصلی آیت الله دانش این شهرستان افزود: آزادگان دنیا و مردم مظلوم یمن خواستار محاکمه آل سعود جنایتکار هستند و تمام قوانین بین المللی تجاوز عربستان را محکوم می کند.

وی گفت: عربستان تا دیروز می خواست با دلارهای خود کارش را پیش ببرد ولی امروز با ابزار گلوله و موشک قصد پیاده کردن نیت های شیطانی خود در تسلط یافتن به منطقه را دارد.

امام جمعه آشتیان در بخشی از سخنانش با تاکید بر اهمیت هوشیاری در مذاکرات گفت: درسالی که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، ملت ایران برای توافق خوب همدل و همزبان هستند و برای دستیابی به توافقی که منافع ملی را در حد عالی تامین کند قاطعانه پشت سر تیم مذاکره کننده ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نیشابوری اظهار کرد: توافق خوب در روند مذاکرات هسته ای توافقی است که زیر ساخت های هسته ای کشور در آن حفظ شود و بلافاصله بعد از فعالیت های اعتماد ساز ایران تمام تحریم ها برداشته شود.

وی توضیح داد: روند توافق هسته ای باید به گونه ای پیش برود که تحقیق و توسعه کشور بدون فقه ادامه پیدا کند و شیوه نظارت بر مراکز هسته ای نیز به طور معمول بوده و مانند کشورهای دیگر باشد.

امام جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: توافق خوب توافقی است که جلوی جاسوسان به مراکز امنیتی و دفاعی ما گرفته شود تا نتوانند به بهانه بازرسی وارد این مراکز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نیشابوری گفت: ملت ایران به تبعیت از مقام معظم رهبری معتقد است که توافق نکردن بهتر از توافق بد است و مقام معظم رهبری در مساله مذاکرات دغدغه دارند چرا که ماهیت دشمن فریبکاراست و باید با تیزبینی مراقب بود تا مبادا خسارتی به کشور وارد شود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و رییس سازمان انرژی هسته ای اعلام کر با وجود توافق روی یکسری مباحث هسته ای ، ابرقدرت ها زیاده خواهی می کنند.

امام جمعه آشتیان با توصیه به تقوا گفت :به فرموده رسول خدا (ص) برترین اعمال انصاف داشتن با مردم، مساوات با برادران و یاد خدا است و مومن باید این امور را سرلوحه خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نیشابوری با تبریک عید مبعث رسول اکرم (ص) گفت : آنچه در عید مبعث لازم است مورد توجه قرار گیرد علاوه بر ذکر تاریخ مبعث، توجه به فلسفه و چرایی آن است.

وی گفت: اولین هدف انبیاء تشکیل حکومت الهی است و در حکومت انبیاء خواسته های فردی و گروهی حکومت نمی کند و این وجه تمایز حکومت انبیاء با انواع حکومت ها است.

وی اظهار کرد: در حکومت انبیاء سپردن سرنوشت انسان ها به دست خداوند مطرح است و خواسته خداوند ملاک تصمیم گیری ها و قوانین و مقررات است.

امام جمعه آشتیان افزود: در قران چهار دسته آیات وجود دارد که هدف انبیاء را عدالت اجتماعی و احکام اجتماعی مانند امربه معروف ونهی از منکر ، قضاوت ، قصاص و غیره که بدون تشکیل حکومت امکان تحقق آن وجود ندارد.

وی گفت: دومین هدف انبیاء تعلیم و تربیت است که از اساسی ترین ارکان سعادت فرد و جامعه بشری است.

وی سومین هدف انبیاء را برپایی قسط و عدل در جامعه بشری، برپایی عدالت در جامعه عنوان کرد که تشخیص مصادیق عقل و انگیزه برای اجرای عدل مولفه های آن است.

حجت الاسلام والمسلمین نیشابوری گفت: چهارمین هدف پیامبران دعوت به یکتا پرستی و توحید و عبادت خداوند و مبارزه با شرک و بت پرستی است.

شهرستان آشتیان با یکهزار و 348 کیلومتر مربع مساحت کوچکترین شهرستان استان مرکزی است.

این شهرستان دارای یک شهر، یک بخش و سه دهستان به مرکزیت آشتیان است.
ارسال نظرات