تيم ملي كشورمان با كسب دو مدال طلاي فرزان عاشورزاده و مسعود حجي‌زواره در صدر جدول توزيع مدال‌هاي رقابت‌هاي جهاني تكواندوي روسيه قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۱۹۲۷۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، تيم ملي كشورمان با كسب دو مدال طلاي فرزان عاشورزاده و مسعود حجي‌زواره در صدر جدول توزيع مدال‌هاي رقابت‌هاي جهاني تكواندوي روسيه قرار دارد. 

فرزان عاشورزاده نماينده وزن 58- كيلوگرم كشورمان اولين تكواندوكار ايران بود كه با برتري كامل بر تمام حريفان به فينال رسيد. عاشورزاده در فينال به مصاف «سي محمد كتبي» از بلژيك(دارنده مدال برنز المپيك نوجوانان 2014) رفت و در پايان سه راند مبارزه زيبا و جذاب، تكنيك خود را به رخ كشيد و با نتيجه هشت بر سه به برتري رسيد تا با شايستگي هرچه تمام‌تر بر سكوي قهرماني بايستد.  

مسعود حجي‌زواره در ورن پنجم دومين نماينده كشورمان در دومين روز مسابقات بود كه با شكست همه رقبا راهي بازي نهايي شد و در اين مرحله مقابل «نيكيتا رافائلوويچ» از ازبكستان قرار گرفت و با ارائه يك مبارزه برتر دومين طلاي تيم‌ملي كشورمان را به نام خود ثبت كرد.  پيش از اين عليرضا نصرآزاداني نماينده وزن 68- كيلوگرم با غلبه برحريفان غنايي و مكزيك به دور سوم رسيده بود كه در مسابقه با تكواندوكار كره‌اي شكست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.  فاطمه روحاني هم برابر «مائتا جيليك» از كرواسي كه مدال طلاي مسابقات قهرماني نوجوانان جهان را در كارنامه دارد قرار گرفت و با نتيجه سه بر يك شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت. 

تكواندوكار وزن 73+ كيلوگرم كشورمان اكرم خدابنده، در مصاف با تكواندوكار تركيه‌اي و در حالي كه از حريف خود پيش بود نتيجه را 9 بر هشت واگذار كرد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.  محمد كاظمي تكواندوكار وزن 54- كيلوگرم هم كه تا مرحله نيمه‌نهايي مسابقات بالا آمده بود در اين مرحله، در عين شايستگي نتيجه را 11 بر 10 واگذار كرد و در يك قدمي كسب مدال جهاني، از دور رقابت‌ها كنار رفت.   ديروز در روز پنجم مسابقات، هانيه اخلاقي در ۷۳- كيلوگرم مبارزه اول خود را برد، اما در دومين ديدار خود مغلوب گالووي از امريكا شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. 

 اميد عميدي هم در وزن ۸۷- كيلوگرم از تكواندوكار چين‌تايپه شكسته خورد و از دور مسابقات كنار رفت.  سجاد مرداني ديگر تكواندوكار سنگين وزن تيم‌ملي كشورمان كار خود را در رقابت‌هاي قهرماني جهان با ناك‌اوت كردن آغاز كرد. وي در دور نخست استراحت كرد و سپس برابر مارتين كدارس از جزاير سيشل به ميدان رفت و در همان راند اول حريف خود را ناك‌اوت كرد و با شكست در  دور سوم از دور رقابت‌ها كنار رفت.
ارسال نظرات