پرسپوليس دربي برگشت را هم برد، ذوب آسيايي شد و پيكان دسته اولي
ليگ برتر با حاشيه‌هاي عجيب و باور نكردني به پايان رسيد، آن هم در روزي كه تبريزي‌ها با خبر دروغ تساوي بازي اصفهان، براي دقايقي جشن قهرماني گرفتند، اما جام روي دست سپاهاني بالا رفت
کد خبر: ۸۵۱۹۲۷۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ليگ برتر با حاشيه‌هاي عجيب و باور نكردني به پايان رسيد، آن هم در روزي كه تبريزي‌ها با خبر دروغ تساوي بازي اصفهان، براي دقايقي جشن قهرماني گرفتند، اما جام روي دست سپاهاني بالا رفت. در دربي مانند بازي رفت پرسپوليس پيروز شد و ذوب‌آهن هم در رقابت با فولاد با قرار گرفتن در رده چهارم سهميه آسيا را گرفت و در پايين جدول پيكان نيز پس از نفت مسجدسليمان به دسته اول سقوط كرد و استقلال خوزستان به پلي‌آف رفت. 
جمعه شب همه نگاه‌ها به ورزشگاه يادگار امام تبريز بود، جايي كه تراكتور و نفت در آخرين مسابقه‌شان كه حكم فينال ليگ را داشت به مصاف هم رفتند، مسابقه‌اي كه هر تيم پيروز مي‌شد نامش روي جام قهرماني چهاردهمين دوره ليگ برتر حك مي‌شد. اگر دو تيم مساوي مي‌كردند و سپاهان حريفش را شكست مي‌داد آن وقت تيم اصفهاني قهرمان مي‌شد. ورزشگاه يادگار چهار ساعت قبل از شروع بازي جاي سوزن انداختن نداشت و هواداران پرشور تبريزي مهياي يك جشن باشكوه بودند. البته مسابقه با يك شوك براي آنها آغاز شد و اين نفت بود كه به گل اول رسيد، تراكتور در ادامه با گل ادينهو بازي را به تساوي كشاند و آندو هم گل دوم را زد تا نيمه اول را تراكتور پيروز به رختكن برود و آنها تا ثبت اولين قهرماني در ليگ برتر تنها 45 دقيقه فاصله داشته باشند. در نيمه دوم تراكتور گل سوم را هم زد تا هواداران تبريزي سرود قهرماني بخوانند اما اخراج آندو كار را براي شاگردان اوليويرا سخت‌تر كرد و نفتي‌ها با استفاده از يك يار بيشتر با زدن دو گل به بازي برگشتند تا نتيجه مسابقه 3- 3 مساوي و نفت و تراكتور 59 امتيازي شوند. در اصفهان هم سپاهان دو بر صفر سايپا را شكست داد و 59 امتيازي شد تا در عين ناباوري سپاهان براي پنجمين بار قهرمان ليگ برتر و  ركورددار قهرماني شوند. اين دومين قهرماني متوالي فركي در ليگ برتر هم بود. او فصل پيش فولاد را قهرمان كرده بود و در ليگ چهاردهم هم با سپاهان قهرمان شد. سرمربي سپاهان در اين باره گفت: «با همه وجودم لبريز از خوشحالي‌ام.»

  دروغ كثيف و جشن اشتباهي

در حالي سپاهاني‌ها در اصفهان با توجه به تساوي تراكتور و نفت، جشن قهرماني گرفتند كه در تبريز هم در يك اتفاق عجيب و بي‌سابقه، پس از سوت پايان عليرضا فغاني تبريزي‌ها هم جشن قهرماني گرفتند، آن قدر حركت بازيكنان و هواداران تراكتور براي بينندگان تلويزيوني عجيب بود كه خيلي‌ها انگشت به دهان مانده بودند كه چرا تبريزي‌ها جشن گرفته‌اند و سر از پا نمي‌شناسند. اينكه به خاطر نايب‌قهرماني قرمزپوشان چنين جشني گرفته‌اند، بعيد بود. دقايقي بعد از جشن كوتاه تراكتور بود كه خبرگزاري‌ها علت شادماني تبريزي‌ها را فاش كردند. همه چيز به يك دروغ برمي‌گشت كه گفته مي‌شود از روي سكوها به نيمكت تراكتور رسيده است. به گفته سرپرست تراكتور، يكي از روي سكوها به پسر اوليويرا گفته است كه بازي سپاهان و سايپا مساوي شده است، نتيجه‌اي كه قهرماني تراكتور را به‌رغم تساوي با نفت قطعي مي‌كرد و تراكتور نيازي به آب و آتش زدن براي زدن گل چهارم نداشت. شايعه دروغ تساوي سپاهان در دقيقه 87 به نيمكت تراكتور اطلاع داده مي‌شود. قطع بودن موبايل‌ها هم سبب مي‌شود تا تبريزي‌ها نتوانند صحت يا سقم اين خبر را بررسي كند. بازيكنان و كادر فني تراكتور هم با توجه به شايعه كثيف تساوي بازي سپاهان و سايپا، به بازيكنان مي‌گويند كه در دقايق باقي مانده بازي را اداره كنند و عطشي براي گلزني نداشته باشند. 
به همين خاطر هم بعد از سوت پايان فغاني، بازيكنان و هواداران تراكتور كه شايعه مساوي سپاهان را باور كرده‌اند، به شادي و پايكوبي مي‌پردازند و قهرماني‌شان را جشن مي‌گيرند، بي‌خبر از آن كه در اصفهان، سپاهان دو بر صفر سايپا را شكست داده است و اصفهاني‌ها در حال آماده سكوي قهرماني براي اهداي جام به سپاهان هستند. چند دقيقه از شادي تبريزي‌ها نمي‌گذرد كه خبر به ورزشگاه يادگار امام مي‌رسد كه شايعه تساوي سپاهان دروغ بوده و شاگردان حسين فركي پيروز شده‌اند و آنها قهرمان ليگ هستند نه تراكتور. اين خبر سبب مي‌شود كه هواداران و مربيان تراكتور تا مرز سكته پيش بروند و ناگهان جشنشان كابوس شود. 
اظهارنظرها هم درباره اين شايعه دروغ زياد بود. عليرضا منصوريان كه تحت تأثير اين شايعه بعد از پايان بازي به خاطر قهرماني به اوليويرا تبريك گفته است در اين باره گفت: «يك نفر دستش را بالا برد و گفت بازي سپاهان دو - دو شده است. تراكتورسازي فكر مي‌كرد قهرمان شده و بازي را مديريت مي‌كرد ما هم تلاش مي‌كرديم گل چهارم را بزنيم به عقيده من شش، هفت دقيقه آخر اين بازي شش، هفت دقيقه تلخ فوتبال ايران بود.»
تاج، رئيس سازمان ليگ هم از مسئولان كميته انضباطي خواست به اين ماجرا ورود پيدا كنند: «با فرد يا افراد دروغگويي كه چنين شايعه‌اي را ساختند، بايد برخورد جدي صورت بگيرد.» البته اوليويرا بدون اشاره به اين شايعه به فغاني به خاطر قضاوتش حمله كرد و گفت: «آنها به ما كلك زدند و نبايد فغاني به تبريز مي‌آمد بلكه بايد به اصفهان مي‌رفت و در جشن قهرماني سپاهان شركت مي‌كرد.»

  پرسپوليس رفت و برگشت

دربي 80 هم روز جمعه برگزار شد، مسابقه‌اي كه با توجه به روزهاي نزولي سرخابي‌ها در ليگ چهاردهم، تنها 60 هزار نفر را به ورزشگاه‌ آزادي كشاند تا بازي‌ را تماشا كنند كه حساسيتي براي دو تيم در جدول رده‌بندي نداشت. مانند بازي رفت اين بار هم پرسپوليس برنده مسابقه بود. محمد عليپور، مهاجم جوان پرسپوليس در نيمه دوم روي سانتر هادي نوروزي از جناح راست با يك ضربه سر دروازه وحيد طالب‌لو را باز كرد تا پرسپوليس يك بر صفر برنده مسابقه باشد و فصل كابوس‌وارش را يك خاطره خوش تمام كند. برانكو پس از اين پيروزي گفت: «از حضور در نيمه‌نهايي جام‌جهاني تا دربي‌هاي مختلف را ديده‌ام، اما اين دربي شيرين بود. شايد چهره‌ام خندان نباشد، اما درونم جوش و خروشي برپاست.» آن‌سو استقلال با امير قلعه‌نويي به بدترين شكل ممكن ليگ چهاردهم را به پايان رساند تا خداحافظي امير قلعه‌‌نويي از استقلال قطعي شود. او پس از باخت گفت: «اگر قرار است تنبيهي براي بازيكنان و كادر فني در نظر بگيرند، اول بايد از من شروع كنند و به نظر من هم تيم جاي تنبيه دارد. درباره فصل آينده و جدايي‌ام از ا‌ستقلال هم بايد بگويم بايد 24 ساعت تا يك هفته بگذرد چون يك فصل سخت و طاقت‌فرسا را پشت‌سر گذاشتيم.»

  ذوب آسيايي شد، پيكان دسته اولي

در پايين جدول هم پيكان با تساوي يك- يك با استقلال خوزستان به دسته اول سقوط كرد و شاگردان ويسي به پلي‌آف ليگ برتر رفتند تا در بازي با مس كرمان شانس‌شان را براي ماندن در ليگ امتحان كنند. راه‌آهن هم با برد يك بر صفر گسترش فولاد در ليگ ماندني شد. ملوان هم با پيروزي مقابل نفت مسجدسليمان جشن بقا گرفت. فولاد هم دو بر صفر صبا را شكست داد و ذوب برابر پديده به تساوي رسيد اما اين شاگردان گل‌محمدي بودند كه با قرار گرفتن در رده چهارم با توجه به تفاضل گل بهتر، جشن كسب سهميه آسيا را گرفتند.
ارسال نظرات