خبرهای داغ:
به همت حوزه بسیج دانش آموزی سپاه بوکان؛

مانور پدافند غیر عامل در مدارس شهرستان بوکان برگزار شد

مانور سراسری مقابله با خطرات احتمالی همانند زلزله و آتش سوزی با حضور فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی بوکان و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان در مدرسه دخترانه طوبی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۲۶۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مانور سراسری مقابله با خطرات احتمالی همانند زلزله با حضور فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی بوکان و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان در مدرسه دخترانه طوبی برگزار شد.

در این مانور که به همت بسیج دانش آموزی و با همکاری آموزش و پرورش، آتش نشانی، هلال احمر و نیروی انتظامی اجرا شد بعد از به صدا در آمدن آرژیر خطر و ایجاد آتش سوزی مصنوعی، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

فرمانده سپاه بوکان در حاشیه این مانور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه شهداء آذربایجان غربی هدف از برگزاری این مانور را کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی دانست و گفت: با اجرای چنین مانور های می توان در هنگام وقوع حوادث طبیعی با مدیریت صحیح از میزان شدت آسیب پذیری های احتمالی جلوگیری کرد.

سرهنگ پاسدار علی رضا مظاهری عنوان کرد: این مانور با دو هدف اصلی "نحوه پناهگیری صحیح" و " خروج درست از محل" طراحی شده است که در آن دانش آموزان با نحوه صحیح مقابله و مدیریت مدارس در هنگام زلزله آشنا می شوند.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش های لازم به دانش اموزان در زمینه مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی لازم است که با اجرای چنین مانورهای در سطح مدارس شهرستان دانش آموزان به صورت عملی با راه های چگونگی مقابله این خطرات آشنا می شوند.

ارسال نظرات