خبرهای داغ:
در ارومیه برگزار شد:

ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان و رسانه ها

بررسی مشکلات مسائل هویتی و ارائه راهکار در خصوص این مشکلات، بالا بردن توان مطبوعاتی در پرداخت اصولی به بحث اقوام و ادیان از موضوعات مهم این سمینار می باشد.
کد خبر: ۸۵۱۹۲۶۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها با حضور مسئولان و پژوهشگران برجسته استانی و کشوری دقایقی قبل با افتتاح خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.

تعامل اقوام، ادیان و رسانه در جهانی شدن، مهندسی فرهنگی و انسجام ملی، تعامل اقوام و هویت در جهانی شدن و رساله و مطالعات تطبیقی در رسانه ها و مطبوعات و آثار ونوشته ای ادبی و هنری از محورهای اصلی ششمین دوره سمینار است.

به گفته یدالله قربانی مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی، 64 مقاله علمی در محورهای یاد شده از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از بررسی های اولیه هیئت داوری 30 مقاله انتخاب و 11 مقاله در سمینار قرائت می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه از سوی اساتید دانشگاهی ارسال شده، گفت: مهم ترین اهداف کلی که در این سمینار ها دنبال می شود بیشتر در راستای تقویت حس همدلی در بین اقوام ایرانی و استفاده از ظرفیت مطبوعات پژوهشگران است.

قربانی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف مهم این سمینار شناخت اقوام و ادیان مختلف ایرانی و چگونگی استفاده از ظرفیت آنها در رسیدن به وحدت ملی، همدلی و هم زبانی است، گفت: بررسی مشکلات مسائل هویتی و ارائه راهکار در خصوص این مشکلات، بالا بردن توان مطبوعاتی در پرداخت اصولی به بحث اقوام و ادیان از موضوعات مهم این سمینار می باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان اضافه کرد: ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از صبح امروز آغاز و تا 17 عصر با برنامه های متعددی از جمله نشست خبری با اصحاب رسانه، افتتاح خانه مطبوعات استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست با مسئولان کانون های تبلیغاتی و اختتامیه به کار خود ادامه می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار