خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:
فلسفه روز بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) در مبحث تربیتی خلاصه می شود چرا که تربیت به معنای شکوفا کردن استعداد های انسان در مسیری کاملا صحیح و مطلوب است.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۵۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: مسلمانان باید از پیامبر(ص) به عنوان الگویی شایسته یاد کنند چرا که خداوند متعال در قرآن دستور داده که در برابر سختی های روزگار همچون رسول خدا رفتار کنند و ایشان را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند.

مبلغان دین می توانند با خوشرویی انسان ها را به دین جذب کنند

وی ایمان به خدا، ایمان به معاد، از خود گذشتی، ایثار، فداکاری و جهاد در راه حق را از ویژگی های بارز پیامبر بزرگوار دانست و افزود: پیامبر همواره با اخلاق نیک مخاطبان را برای جذب به دین اسلام دعوت می کردند به بیان ساده تر، خوش خلقی و برخورد نیکو می تواند انسان ها را به سوی دین اسلام سوق دهد که این امر یکی از وظایف مبلغان دین و متولیان امربه معروف و نهی از منکر است.

این پژوهشگر ادامه داد: حضرت محمد(ص) طوری عادلانه رفتار می کرد که منافع دینی، اجتماعی و ملی هر یک از مردم به شکل صحیح رعایت می شد از سوی دیگر، عصمت از دیگر شروط نبوت است که پرهیز از ارتکاب گناه و اسوه بودن از دیگر ویژگی هایی است که پیامبران بزرگ اسلام داشته اند.

نظری تصریح کرد: رسول خدا در تمامی فعالیت های خود اصل را بر مشورت قرار داده بود و اگر موضوعی نیاز به مشورتی تخصصی داشت از اندیشمندان در آن زمینه سود می جست در این میان ، مردم را از دین و حکومت آگاه می ساخت تا آنان نیز در جریان امور حکومتی قرار گیرند.

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: از دیگر وظایف انبیاء برقراری یک نظام اجتماعی در اجرای قوانین و احکام الهی است که در همیبن راستا پیامبر با استفاده از آموزه های تعالیم دین، مردم را در امر دین و پیروی از حقانیت دعوت کرده است.

پیامبر به واسطه " فروتنی و تواضع" برای رسالت برگزیده شد

وی  با اشاره به ویژگی مردم داری پیامبر اکرم افزود: ایشان به وسیله مردم داری و به دور از تبعیض میان غنی و فقیر با فروتنی افراد را به سوی خدا سوق می دادند به بیان ساده تر، خداوند متعال ایشان را به واسطه ویژگی فروتنی به رسالت برگزیدند .

این پژوهشگر با اشاره به فلسفه روز مبعث تصریح کرد: فلسفه روز بزرگداشت پیامبر اکرم در مبحث تربیتی خلاصه می شود چرا که تربیت به معنای شکوفا کردن استعداد های انسان در مسیری کاملا صحیح و مطلوب است.

به گفته این مسئول، پیامبر بزرگوار زمینه ها را برای انسان ها آماده می کرد تا از نظر علمی، سیاسی و اجتماعی به طور صحیح با خداوند ارتباط برقرار کرده و در اجتماع مطابق مقررات و قوانین جامعه رفتار کنند،  در این میان با رعایت دو عناصر فوق و رعایت حقوق خانوادگی فرشتگان بر انسان ها سجود خواهند کرد.

 

1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها