خبرهای داغ:
به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای آذر؛

مراسم جشن مبعث در قم برگزار شد

یادواره مشق عشق به مناسبت جشن بعثت پیامبر اسلام (ص) به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای آذر حوزه شهید ورزنده، جمعه شب در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۴۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این مراسم جشن که در بوستان شهدای ناصر دیوان خیابان آذر برگزار شد، حجت الاسلام فاطمی نسب، از کارشناسان مسائل مذهبی طی سخنانی اظهار کرد: تمام هستی از برکت وجود پیامبر اکرم(ص) خلق شده است.

وی با اشاره به اینکه آفرینش مخلوقات برای خدمت به انسان بوده و انسان نیز برای بندگی و عبادت و شناخت خدا خلق شده است، ابراز کرد: پیامبران الهی برای شناخت مسیر بندگی و هدایت بشر فرستاده شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: پیامبران، دینی که آوردند نسبت به ضروریات زمان بود که با گذشت زمان و تکامل بشر مورد تحریف قرار گرفت و تمام پیامبران مبعث پیامبر آخرالزمان را مژده داده اند .

وی با بیان اینکه انسان با قرآن در کنار علی (ع) به راه بندگی می رسد، خاطرنشان کرد: قرآن با راهنمایی های ائمه اطهار انسان را به سعادت می رساند و تمام پیامبران مبعوث شدند تا اینکه اول یگانه پرستی و دوم اجتناب از طاغوت را ترویج کنند .

فاطمی نسب با اشاره به اینکه امروز می بینیم کسانی که باید از طاغوت دوری کنند خود طاغوت شده و مردم را در یمن قتل عام می کنند، بیان کرد: اجتناب از طاغوت یعنی هیهات منا الذله که رمز پیروزی بشر از دست ظالمان است و این عزت در بعد از انقلاب مرهون خون شهدا و پایداری خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در مذاکرات هسته ای ما به مذاکره هیچ احتیاجی نداشتیم، نیاز ما به سمت خداست، آمریکا نیازمند مذاکره با ما است و اگر ما در مسیر بندگی حرکت کنیم نظر خدا با ما خواهد بود.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: ملت ایران بیش از 3 دهه است که پرچم مبارزه با استکبار را در دست گرفته است و نگاه مستضعفان و جهانیان به ایران است، ما در هسته ای و دیگر مسایل زیر بار حرف زور نمی رویم.

وی ابراز کرد: ما در قم گنجی داریم که حرم حضرت معصومه(س) است که باید قدردان و شاکر این نعمت ارزشمند باشیم

در ادامه این مراسم خاطره گویی فرزند شهید بهنام و مدیحه سرایی یکی از مداحان اهلبیت(ع) و همچنین اجرای گروه تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

گفتنی است از خانواده شهیدان صالحی، عرب خراسانی، مظفری پور، شریف زاده و افشاری با اهدای هدیه ای تقدیر و تجلیل شد .

در آخر از بین حاضران که نام های محمد، مصطفی و احمد را داشتند قرعه کشی شد و به 5 نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به 5 نفر افتتاح حساب با موجودی 50 هزار تومان از طرف موسسه مالی و اعتباری کوثر داده شد.

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور دست استکبار در یمن، برپایی نمایشگاه ماهواره و آسیب های آن از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

گفتنی است این مراسم با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه مقاومت شهید ورزنده، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار