خبرهای داغ:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمریکا در منطقه به دنبال ایجاد جنگ‌های نیابتی است.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۶۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شامگاه پنج‌شنبه همایش دو روزه تخصصی مدیران‌کل پدافند غیرعامل استانداری‌های کشور با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل، معاون امنیتی‌ انتظامی وزیر کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل کشور و 28 مدیرکل استانداری‌های کشور در سالن همایش‌های اردو‌گاه کوثر این شهرستان برگزار شد. 

غلام‌رضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در این همایش اظهار کرد: پدافند غیرعامل در مسئله مواد مخدر باید طوری عمل کند که یک نفر کمتر معتاد شود و یا اینکه در حوزه امنیتی یک قتل کمتر روی دهد و در دیگر موارد نیز این‌گونه عمل کند و این همایش‌ها باید جنبه موتور محرک داشته باشد. 

وی افزود: تهدیدات در هر منطقه از کشور با توجه به موقعیت خاص آن منطقه صورت می‌پذیرد و در هر استان ما با توجه به حوزه خاص آن منطقه و تهدیدات موجود در آنجا وارد عمل می‌شویم تا اینکه تهدیدات در آن منطقه خنثی شود. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه سرمایه‌های کشور به چهار حوزه در پدافند غیرعامل تقسیم می‌شود، اضافه کرد: در حوزه نخست که سرمایه‌های فیزیکی و زیرساختی مانند ساختمان‌ها استو تا اندازه زیادی پایداری کشور به پایداری آنها بستگی دارد و در حوزه دوم سرمایه‌‌ها، انسانی هستند که همه کشورهای دنیا حفاظت از جان مردم را به‌ عنوان منافع ملی و حیاتی دنبال می‌کنند.

این مسئول به مأموریت‌های اساسی سازمان پدافند غیرعامل اشاره و بیان کرد: این سازمان دو مأموریت اساسی مصون‌سازی زیرساختی و کالبدی کشور و پدافند در فضای سایبری که مسئولیت رصد تهدیدات و جلوگیری از رصدهای سایبری و مقابله با جنگ الکترونیک عهده‌دار است.

جلالی با تأکید بر آموزش جدی پدافند غیرعامل مسئولان، به مباحث تخصصی پرداخت و با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور و موفقیت در به‌دست آوردن دستاوردهای خوب در این‎باره، تصریح کرد: پدافند غیرعامل تقابل جدی با تهدید‌ها است و ما تلاش کردیم ابتدا تهدیدهای امروزی را بشناسیم، تهدید‌ها امروزه نسبت به گذشته کاملاً متفاوت و نیازمند نگاهی تخصصی است.

وی به مسائل اخیر سیاسی و حرکت‌های جدید آمریکا برای ایجاد تشنج در کشور‌های اسلامی بدون حضور مستقیم اشاره کرد و افزود: سیاست‌های اخیر آمریکا برای ایجاد تشنج در منطقه با تشکیل گرو‌های تکفیری و تروریسیتی مانند داعش و نظایر آن و با وارد کردن مردم کشور‌ها در جنگ دیگر و حضور نیافتن خود در منطقه و جنگ‌های نیابتی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مسئله پدافند عامل یک مسئله همیشگی و مستمر است و به یک مقطع خاص مربوط نمی‌شود و ربطی به دور و نزدیک شدن تهدید ندارد، بنابراین می‌توان گفت که پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است.

این مسئول با بیان اینکه مبانی تهدیدهای امروزی به‌نوعی دانش و فناوری است و می‌تواند در کنار خود هم فرصت تولید و هم فرصت تهدید برای ما فراهم آورد، یادآور شد: با وجود توسعه فناوری‌ها ما شاهد این هستیم که شکل‌های جدیدی از تهدید وارد این عرصه شود.

جلالی در پایان تبیین کرد: حوزه سوم، سرمایه‌های سایبری است که سرمایه تهدید‌ها در این حوزه در فضای مجازی شکل می‌گیرد، این تهدید‌ها در هر کشوری عملکردی متفاوت دارد، کشور ما از آن کشورهایی است که در این زمینه بر توسعه این فناوری تأکید بسیاری کرده است و در حوزه چهارم که هنوز به آن زیاد پرداخته نشده، سرمایه‌های معنوی و ملی کشور است که در قالب غرور و دفاع از ارزش‌های ملی و معنوی قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها