خبرهای داغ:
شاه امیریان
جانشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: نیازمند توسعه پایدار در بخش کشاورزی هستیم و اقتصاد مقاومتی می‌تواند در رسیدن به شاخصه‌های توسعه پایدار کمک کند.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۵۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از فارس، سعید یوسفی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی هسته‌های مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور، توسعه پایدار در بخش کشاورزی را از ضروریات کشور دانست و اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های مهم توسعه پایدار است.

وی افزود: امنیت غذایی و توسعه پایدار حاصل نمی‌شود مگر اینکه ساختار و نظام بهره‌برداری کشاورزی در کشور اصلاح شود.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه زیرساخت‌های بخش کشاورزی و پوشش‌های بیمه‌ای وضعیت مناسبی ندارند خاطرنشان کرد: حمایت مؤثری از تولید صورت نمی‌گیرد و منابع هدفمندی یارانه‌ها هنوز در حد مطلوب به بخش کشاورزی اختصاص نیافته است.

یوسفی با بیان اینکه نوسازی نظام تولید کشاورزی اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی در بخش کشاورزی باشد ادامه داد: امنیت غذایی پایین برخی از کشورهای همسایه فرصتی برای گسترش بخش کشاورزی و تولید در کشور است.

وی، مدیریت و بهره‌وری آب در کشور به‌ویژه استان فارس را ضعیف توصیف کرد و اظهار داشت: صنایع تبدیلی فارس در شان اقتصاد و کشاورزی این استان نیست و محصولات کشاورزی فارس به مناطق دیگر صادر می‌شود تا تبدیل به محصولات غذایی شود.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه درصد قابل‌ توجهی از مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است، به مشکلات زیرساختی توزیع و بهره‌وری آب اشاره کرد و گفت: نیازمند توسعه پایدار در بخش کشاورزی هستیم و اقتصاد مقاومتی می‌تواند در رسیدن به شاخصه‌های توسعه پایدار کمک کند.

یوسفی، ایران را یکی از قطب‌های کشاورزی در خاورمیانه برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های کشور در بخش کشاورزی مناسب نیست از این‌رو باید در این مورد چاره‌اندیشی شود.

 این نشست تخصصی به همت بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و بسیج دانشجویی استان فارس در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها