خبرهای داغ:
به مناسبت بیست و پنجم رجب سالروز شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع) 80 هیات مذهبی از سراسر استان فارس، روز پنجشنبه با حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در سوگ این امام همام عزاداری کردند.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۵۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  هیات های مذهبی شیراز  که در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) گرد هم آمده بودند همراه با خیل زائران این امامزاده واجب التعظیم در سوگ امام موسی کاظم (ع) پدر بزرگوار حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) اشک ماتم ریختند. 


امام موسی کاظم (ع) در هفتم صفر 128 هجری قمری در ابواء، منطقه ای میان مکه و مدینه دیده به جهان گشود.

این امام بزرگوار که هفتمین امام شیعیان است در 20 سالگی به امامت رسید و به مدت 35 سال رهبری و امامت شیعیان را بر عهده گرفت. علما و اندیشمندان لقب هایی چون عبد الصالح، صابر، امین و کاظم را به دلیل دارا بودن فضایلی چون زهد، عبادت بسیار، فرو خوردن خشم و صبر در برابر سختی ها، برازنده هفتمین امام شعیان دانسته اند و از کنیه های امام موسی کاظم(ع) می توان به ابوعلی، ابوالحسن، ابوابراهیم، ابواسماعیل و باب الحوائج اشاره کرد.

امام موسی کاظم (ع) سرانجام به دستور هارون الرشید که نمی توانست جایگاه و محبوبیت این امام بزرگوار را در میان مردم بپذیرد و از موقعیت اجتماعی امام موسی کاظم(ع) می ترسید عرصه را بر ایشان تنگ کرد و سرانجام به سندی بن شاهک ، زندانبان غیر مسلمان امام دستور داد تا ایشان را در بیست و پنجم رجب 183 هجری قمری در سن 55 سالگی مسموم کند و به شهادت برساند. 

امروز بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم(ع) در غرب بغداد، در منطقه ای به نام قریش جایی که بعدها کاظمین خوانده شد، میعادگاه دوستداران اهل بیت(ع) است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها