خبرهای داغ:
شاه امیریان
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس فارس:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصريح كرد: رسانه‌ها آيينه تمام قد در انعكاس ارزش‌ها به‌شمار مي‌روند و نبايد اجازه دهند ارزش‌هاي اين انقلاب خصوصا دوران دفاع مقدس فراموش شود.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۴۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار خداداد ابراهيمي در یک نشست خبری به تبيين نقش رسانه در جلوگيري از تحريف واقعيت‌هاي رويدادهاي مختلف خصوصا رخ‌دادهاي هشت سال دفاع مقدس، پرداخت.

ابراهيمي گفت: برای اینکه بخواهیم به ثبت حماسه‌های امت اسلام برسیم باید در شئون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی از تحریف و یا فراموشی میراث گرانبهای خون پاک شهدای اسلام جلوگیری کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، رسانه‌ها را آئینه‌های تمام قد برای انعکاس ارزش‌ها و نشر آن‌ها دانست و افزود: طرح واقعیات و مستندات دفاع مقدس در نگاه مطبوعات دریچه‌های مختلفی دارد از سوی دیگر مردم نیز به دنبال گمشده‌هایی در دفاع مقدس هستند که رسانه‌ها باید از زوایای مختلف به این گمشده‌ها بپردازند و آن‌ها را تبیین کنند.

ابراهیمی با اشاره به اينكه برخي براي روايت‌گري و روايت‌گران مسائل دوران دفاع مقدس، جايگاه مادي قرار داده‌اند، تصريح كرد: این فرهنگ غلط است که اگر در جایی رفتیم و درباره شهدا و دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و نکاتی پرداختیم، هزینه‌ای دریافت کنیم زیرا اگر این فرهنگ غلط رواج یابد خود بزرگترین خطر است و این هم در حقیقت یک نوع تحریف است.

این مقام مسئول لزوم برخورد با تحريف كنندگان دوران دفاع مقدس را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد پس از دادن تذكر، آبروي كسانيكه آبروي جنگ و دفاع مقدس و رزمندگان را مي‌برند، برد تا كسي به‌خودش اجازه تحريف وقايع آن دوران را ندهد.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس زواياي مختلفي را در خود داشت كه هر كدام در جايگاه خود بايد به درستي و در جهت حفظ و نشر آثار و ارزش‌هاي آن دوران منطبق با واقعيت‌هاي بيان شود، گفت: دفاع مقدس، طنز، شوخی، گریه، عشق و ایثار هم دارد و هرکس از یک زاویه باید ورود پیدا کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بيان اينكه شاهد ايجاد يك رانت در موضوع توليد آثار هنري دفاع مقدس هستيم، لزوم تكثر نويسندگان و توليدكنندگان آثار هنري دوران دفاع مقدس را مورد تاكيد قرار داد.

اين مقام نظامي بر لزوم توجه به تمام اقشار شرکت‌کننده در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: چرا در جنگ اسم ارتش نمی‌آورند؟ مگر در جنگ نبوده‌اند؟ چرا اسمی از جهادسازندگی و نقش آنان در دوران دفاع مقدس بیان نمی‌شود؟ وقتی که جنگ را از یک طرف بحث کنیم، دیگر هیچکس به آن اعتنا نمی‌کند؛ رسانه‌ای که تنها یک جاده برود، خریداری ندارد.

ابراهیمی همچنین تأکید کرد: همسران رزمندگان و شهدا هم پر از حرف هستند آن هم حرف‌های واقعی چون تازه و بکر است پس باید به آنان نیز توجه کنیم ضمن اینکه باید مراقب باشیم که در بررسی این رزمندگان و شهدا، توجه به نام گردان و استان اصل نباشد و نباید برای ما فرقی کند که شهدا از کدام گردان و استان بوده‌اند.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان فارس با تأکید بر اینکه سکوت رسانه درباره فرهنگ اصیل شهادت و دفاع مقدس نادرست است، گفت: وزن دفاع مقدس باید در مطبوعات رعایت شود. هوچی‌گری رسانه‌ای و مغرضانه باعث شکل‌گیری تصویر غلط از دفاع مقدس می‌شود و باید مراقب این باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها