مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر سه شهید دفاع مقدس در زنجان و با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۳۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

با حضور جمعی از مسئولان و مردم ولایت‌مدار استان زنجان، مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در زنجان آغاز شد.

مراسم تشییع و تدفین سه شهید شناسایی شده زنجانی از مقابل مسجد جامع زنجان آغاز شده و حاضران با ذکر لا إله إلا الله و قرائت فاتحه برای شهدا به سمت مزار پایین حرکت کردند.

همچنین نظیر این مراسم برای دو شهید گمنام در خرم‌دره و در در پارک الغدیر خرم‌دره در حال برگزاری است.

در این مراسم جمعی از مسئولان سپاه استان زنجان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پاسداران، کارکنان سپاه استان، جمعی از بسیجیان، خانواده شهدای شناسایی شده و جمع باشکوهی از مردم زنجان حضور داشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استن زنجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: حضور شهدا در هر شهر مایه برکت و افتخار برای مردم و مسئولان آن است.

علی مهدی‌خانی با بیان اینکه حضور شهدا در شهر ولایی و شهید پرور زنجان که مشهور به پایتخت شور و شعور حسینی است، مایه مباهات و افتخار است، تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم گرامیداشت شهدا نشان دهنده ولایی بودن مردم استان است.

وی با بیان اینکه امروز نیز همزمان با روز شهادت امام موسی کاظم (ع) استان زنجان میزبان پنج شهید والا مقام است، اضافه کرد: دو تن از شهیدان گمنام هستند و سه تن نیز شناسایی شده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه شهدای شناسایی شده و شهدای گمنام در عملیات خیبر شهید و در جزیره مجنون به مقام والای شهادت نائل آمده‌اند، تصریح کرد: سن شهدای گمنام در زمان شهادت 23 و 27 سال و سن یکی از شهدای شناسایی شده 21 و دو نفر دیگر نیز 17 سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در خرم‌دره در حال انجام است، اضافه کرد: شهدای شناسایی شده نیز در مزار شهدای پایین و در محلی که خانواده آنها تعیین کرده‌اند، در قطعه شهدا به خاک سپرده می‌شود.

ارسال نظرات