خبرهای داغ:

رزمایش پدافند غیرعامل بسیج دانش آموزی در سردشت برگزار شد

به همت بسیج دانش آموزی رزمایش پدافند غیرعامل در شهرستان سردشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۵۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ مصطفی حبیبی در این رزمایش با بیان اینکه پدافند غیرعامل مهم‌ترین اقدام جهت جلوگیری از تلفات و آسیب‌ها در حملات دشمن و همچنین در بلایای طبیعی است، اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آمادگی و دفاع، باید به گونه ای عمل نمائیم تا دشمن جنایت پیشه حتی فکر انجام هرگونه دهن کجی را نیز از سر بدر کند .

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت تاکید بر اینکه ما باید در آموزش‌های دانش‌آموزان پدافند غیرعامل را در سرلوحه کار خود قرار دهیم، ادامه داد: اگر ما بتوانیم پدافند غیرعامل را در کشور سرلوحه کارهای خود قرار دهیم باعث ایمنی و نکته اتکاء دیگر کشورهای همسایه در مقابل تهدید سایر کشورها نیز خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش در مدارس، گفت: آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، ارتقای سطح آگاهی و دانش آن‌ها در راستای مقابله با حمله‌های احتمالی از جمله بمباران‌های هوایی دشمنان و مواقع وقوع بحران‌های طبیعی از جمله اهداف این رزمایش است.

شایان ذکراست که این مانور، با پخش آژیر حمله دشمن (همانند دوران دفاع مقدس) آغاز شد و با وقوع انفجارهای پی در پی و ایجاد آتش، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

ارسال نظرات