یادداشت/ پايان ليگ بي‌‌اخلاقي‌ها و حاشيه‌ها

ليگ چهاردهم را مي‌توان ليگ سقوط فوتبال ناميد وقتي به لحاظ كيفي فوتبالي نديديم كه بخواهيم دلمان را بابت پويايي و توانمندي آن و تأثير بر تيم‌ملي خوش كني
کد خبر: ۸۵۱۸۸۴۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، بعدازظهر فردا با برگزاري رقابت‌هاي هفته سي‌ام، چهاردهمين دوره مسابقات ليگ برتر به پايان مي‌رسد. صرف‌نظر از اينكه كدام تيم عنوان قهرماني اين مسابقات را كسب مي‌كند، ليگ چهاردهم در طول 30 هفته برگزاري تفاوت‌هاي فاحشي با ادوار گذشته ليگ برتر داشت كه اين تفاوت‌ها بايد مورد توجه مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ قرار گيرد.

لازم به ذكر نيست كه يك تيم‌ملي فوتبال قوي و شاداب و سرزنده از دل يك ليگ پويا و توانمند بيرون مي‌آيد، اما ليگ چهاردهم فوتبال ايران ليگي نبود كه بتوان آن را پويا و توانمند نامگذاري كرد. ليگ چهاردهم بيش از آنكه با فوتبال معرفي شود با حاشيه‌هاي زشت و سروصداهاي بيهوده‌اش معروف شد.  ليگ چهاردهم را مي‌توان ليگ سقوط اخلاق ناميد وقتي طي هفته‌هاي برگزار شده تا دلتان بخواهد خبر از لجام گسيختگي، بدزباني و بدرفتاري فوتباليست‌هايي رسانه‌اي مي‌شد كه به قول معروف «هنوز غوره نشده مويز شده بودند» و فكر مي‌كردند سري در سرها درآورده‌اند.
ليگ چهاردهم را مي‌توان ليگ سقوط فوتبال ناميد وقتي به لحاظ كيفي به جز در يكي، دو هفته آخر و يكي،‌ دو تيم باانگيزه در بقيه هفته‌ها و از بقيه تيم‌ها فوتبالي نديديم كه بخواهيم دلمان را بابت پويايي و توانمندي آن و تأثير بر تيم‌ملي خوش كنيم. ليگ چهاردهم ليگ قهر تماشاگران با ورزشگاه‌ها بود، هرچند كه اين مسئله در ليگ‌هاي قبلي نيز ديده شده بود، اما در طول اين فصل وضوح بيشتري پيدا كرد، مسئله‌اي كه البته بي‌ارتباط با ارائه فوتبال بي‌برنامه و كسل‌كننده از سوي تيم‌هاي ليگ برتر نبود، بايد اذعان كرد كه تماشاگر فوتبال، فوتبال را خيلي بهتر و بيشتر از برخي مربيان و بازيكنان ليگ برتر مي‌فهمد و درك مي‌كند. بنابراين نيازي نمي‌بيند كه هزينه كند و وقت بگذارد تا بازي كسالت‌آور بازيكناني را به تماشا بنشيند كه ميلياردي پول مي‌گيرند و در حد محلات هم بازي نمي‌كنند.

ليگ چهاردهم ليگ سقوط دو تيم بزرگ فوتبال ايران بود، استقلال و پرسپوليس طي اين ليگ همه چيز را باختند كه البته نبايد از تقصيرات وزارت ورزش در اين ميان غافل بود، اما آنچه مهم است اينكه سرخابي‌هاي پايتخت سقوط كردند، سقوط كردند تا دربي فردا بي‌خاصيت‌ترين و بي‌اهميت‌ترين دربي تاريخ لقب گيرد. يك بازي كاملاً معمولي و بي‌تأثير در جدول رده‌بندي بين تيم‌هاي ششم و نهم جدول رده‌بندي!

فردا ليگ چهاردهم تمام مي‌شود و خيلي زود تمام نتايج آن نيز به فراموشي سپرده خواهد شد، اما ثمره اين ليگ براي فوتبال ايران چيست؟ با پايان ليگ چهار نماينده فوتبال ايران براي شركت در ليگ قهرمانان آسيا معرفي مي‌شوند، اما هر چقدر به چهار نماينده ليگ قبلي اميدوار بوديم به اين چهار نماينده هم مي‌توان اميد داشت. البته در اين ميان از حق نبايد گذشت و نبايد تنها  نيمه خالي ليوان را ديد، ليگ چهاردهم نكات و نقاط مثبتي هم داشت. ليگ چهاردهم نفت تهران را داشت كه در ادامه موفقيت‌هاي فصل قبل خود اين فصل با تعدادي بازيكن جوان و يك مربي جوان حتي مي‌تواند فردا جام را بالاي سر ببرد. ليگ چهاردهم صحنه اثبات شايستگي‌هاي برخي مربيان نظير يحيي گل‌محمدي بود كه با ذوب‌آهن آرام‌آرام و بدون حاشيه بالا آمدند و اگر فرصت بيشتري داشتند حتماً مدعي قهرماني هم مي‌شدند. فرصت براي مربيان كاربلدي كه بنا به هر دليلي پشت خط مانده بودند، اما آمدند و تيم‌هايشان را از سقوط نجات دادند. در نهايت ليگ به اتمام مي‌رسد، ليگي كه نقاط ضعف و حاشيه‌هايش به نقاط و مسائل مثبت و توانمندي‌هايش مي‌چربيد. فقط مي‌توان اميد داشت كه با تقويت نقاط مثبت و بهره‌گيري از توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل ليگ  پانزدهم را پرشورتر و فوتبالي‌تر از ليگ‌هاي گذشته شروع كرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار