خبرهای داغ:
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه کمیت نمازگزاران ادارات نیز باید مورد توجه قرارگیرد، گفت: زماني میتوانيم بگوييم كه حق نماز در ادارات ادا میشود كه نمازخانه در هنگام اذان مملو از جمعيت باشد و همه كارمندان دست از كار كشيده و به اقامه نماز بپردازند.
کد خبر: ۸۵۱۸۷۹۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود مظفر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه مدیران باید همان گونه که به سایر مسائل رسیدگی می کنند به نماز هم توجه داشته باشند، افزود: مدیران در زمان پایان مسئولیت خود لیستی از اقداماتی که انجام داده اند تهیه می کنند اما باید دراین لیست آیتمی نیز برای نماز در نظر بگیرند و آن را در اسناد افتخاری خود مطرح کنند.

وی با اشاره با تاکید براینکه نماز رمز ماندگاری مدیران است، اظها رداشت: رمزموفقیت در زندگی نیز خواندن نماز اول وقت است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با بیان اینکه نماز قرار نیست باری بردوش ما باشد، ابراز داشت: نماز باید یار ما باشد و اگر به خوبی به نمازهای خود برسیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز کشور وظایف مدیریتی، دولتی و قانونی خود را به خوبی انجام می دهد از اختصاص هزينه و بودجه اختصاصی براي نماز در سالجاری خبرداد و یادآورشد: به موضوع نماز در ادارات به طور ویژه ای پرداخته شده به طوری که بودجه‌های برپایی نماز دستگاه‌های اداری از زيرمجموعه بودجه فرهنگی خارج شده و بودجه‌ جداگانه ای برای ترويج و توسعه نماز اختصاص داده شده است .

مظفر در ادامه با تاکید براینکه مدیران دستگاه ها باید در زمینه اقامه نمازدر ادارات به چند نکته توجه داشته باشند، گفت: حضور مدیران ارشد و میانی در نمازهای جماعات ادارات منجر به علاقمندي کارکنان به اقامه نمازجماعت و اهميت قائل شدن آنها به مقوله نماز می شود و وظیفه مدیر است که نماز را کنار دیگران بخواند تا علاوه بر تشویق کارکنان، متجلی یک مدیر اسلامی نیز باشد.

وی با بیان اینکه کمیت نمازگزاران ادارات نیز باید مورد توجه قرارگیرد، افزود: زماني میتوانيم بگوييم كه حق نماز در ادارات ادا میشود كه نمازخانه در هنگام اذان مملو از جمعيت باشد و همه كارمندان دست از كار كشيده و به اقامه نماز بپردازند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور همچنين تاكيد كرد: نمازخانه ادارات باید درحد نماز باشد بنابراین زيباترين مكان در ادارات باید به نمازخانه اختصاص داده شود درحالي كه در بسياري موارد شاهد بی توجهي به شان نمازخانه و نمازگزار در ادارات هستيم

وی همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست که بنا بر وظیفه اختصاصی خود در زمینه نماز فعالیت کنند و پایان سال گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دهند.

مظفر با بیان اینکه به غیر از ادارات هرکسی باید در حد توان خود در زمینه نماز فعالیت کند، ابرازداشت: حضور هنرمندان در این راستا بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه به مساجد محله ها در وقت نماز اشاره کرد و با بیان اینکه در هنگام اذان مساجد جمعيت چشمگيري ندارد و ترکیب سنی نوجوانان و جوانان با افراد میانسال و کهنسال بسیار کم است، گفت: متاسفانه جای نوجوانان و جوانان در صفوف نمازجماعت مساجد خالی است که در این راستا باید ارتباط نوجوانان و جوانان با مساجد اصلاح و بايد با ايجاد انگيزه و علاقه، پای جوان ها به مساجد باز شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور همچنین با انتقاد از کمرنگ شدن اقامه نماز صبح در بسياري از مساجد افزود: اقامه نماز صبح باید در مساجد احیا شود و در این زمینه باید با برنامه ریزی های مناسب مردم را آگاه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات