خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

اعزام 8500 نفر از همدان به مرقد امام خمینی(ره)

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اعزام ۸ هزار و ۵۹۴ نفر از زائران همدان به مرقد مطهر امام راحل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۸۷۸۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح الله عروجی امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام اظهار داشت: بزرگداشت ارتحال امام خمینی یک مکتب جاودانه است.

وی تصریح کرد: با افتتاح صحن جدید مرقد امام راحل تمام زائران در آنجا استقرار یافته و می‌توانند به صورت چهره به چهره با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه این نظام صرفا مختص بسیج نیست، اظهار داشت: سپاه متولی اعزام زائران به مرقد امام است و هر یک از مردم مومن و ولایت‌مدار همدان می‌توانند با ثبت نام در این کاوران‌ها اعزام شوند.

وی اظهار داشت: 8 الی 10 کاروان شامل، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فضا سازی، ایمنی، فرهنگی و تبلیغات، بهداشت و درمان، نظارت و بازرسی است که وظیفه اعزام زائران را برعهده دارند.

عروجی تصریح کرد: امسال سهمیه اعزام شهرستان‌ها در استان همدان، شامل، 1707 نفر از شهر همدان، 1300 نفر از ملایر، 1213 نفر از نهاوند، 693 نفر از تویسرکان، 811 نفر از بهار، 552 نفز از کبودراهنگ، 518 نفر از اسدآباد، 328 نفر از فامنین و 118 نفر از قهاوند است.

وی از حضور 600 نفر عوامل اجرایی در اعزام کاروان‌های زائران به مرقد امام راحل خبر داد و گفت: به طور کلی 8 هزار و 594 نفر در غروب روز 13 خردادماه از همدان اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: 196 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران به حرم مطهر امام راحل مورد نیاز است.

*ابتکار راهیان نور از همدان کلید خورد/ 28هزار و 600 نفر از همدان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

وی در بخش دوم این جلسه به موضوع راهیان نور اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور همدان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور که از یکم اردیبهشت ماه سال 93 تا 15 فروردین ماه امسال ادامه داشت، بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس از زیارتگاه‌ها و یادمان‌های شهدا بازدید کردند.

عروجی با اشاره به اینکه ابتکار راهیان نور از همدان کلید خورد، بیان کرد: در سال 72 یک کاروان با نام شهید دانش‌آموز احسان تقی پور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و از آن پس اردوهای راهیان نور با الگوبرداری از همدان به شکل گسترده شکل گرفت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از 10 بار در مناطق عملیاتی در کنار اردوهای راهیان نور حضور یافته و به سخنرانی پرداختند که این موضوع اهمیت این اردوها و پرداختن به آن را چند برابر می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در مدت حدود یک سال گذشته 16 هزار و 994 نفر دانش‌آموز، 4 هزار و 125 نفر دانشجویان مراکز آموزش عالی، 1237 نفر اقشار متخصصین بسیج، 6 هزار و 876 نفر بسیجیان و اقشار محلات، هزار نفر از پیشکسوتان و 120 سرباز از همدان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع 28 هزار و 624 نفر از همدان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که بیش از 15 هزار نفر از مناطق عملیاتی جنوب کشور و بیش از 12 هزار نفر از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کردند.

عروجی افزود: در این اعزام‌ها 325 روحانی، 518 راوی، 101 مداح، 64 خبرنگار، 92 پزشک و پزشک یار، 518 دستگاه اتوبوس و 23 دستگاه آمبولانس در ستاد اجرایی اردوهای راهیان نور همدان دخیل بوده‌اند.

وی بیان کرد: نخستین اعزام اردوهای راهیان نور به منطقه بازی‌دراز در غرب کشور از همدان انجام گرفته و پیش‌بینی می‌شود که امسال 30 هزار اعزام به مناطق عملیاتی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار