خبرهای داغ:
مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین:
باورها،عقاید و عملکرد نهضت امام حسین (ع) به شهدای انقلاب منتقل شده در نتیجه و نهضت هر دو نسل در دو زمان متفاوت یکسان بوده است.
کد خبر: ۸۵۱۸۶۲۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

سرهنگ مهدی طاهر خانی مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، در حاشیه مراسم استقبال ار شهدای  تازه تفحص شده در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از قزوین،اظهار کرد: استان قزوین به یمن 5 شهید دفاع مقدس که در بین آنان دو شهید هویت آنان کاملا مشخص شده است عطر آگین شده است.

وی افزود: این شهدای گرانقدر درعملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات کربلا به شهادت رسیده اند که سن آنان به تربیت 12، 17، 22 و 30 ساله است که همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) در شهرستان‌های آبیک، بویین زهرا و قزوین  در ساعت10 صبح صبح روز پنج شنبه 24/اردیبهشت ماه تدفین می شوند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 56 شهید گمنام در 24 نقطه استان قزوین تشییع شده اند و امروز سه شهید متعلق به شهرستان بویین زهرا و دو نفر دیگر متعلق به شهرستان آبیک و قزوین هستند که در این میان، مراسم های مختلفی در خصوص شب وداع با شهدا در نظر گرفته شده است.

مراسم شب وداع با شهدا برگزار می شود

سرهنگ طاهر خانی با اشاره به برگزاری شب وداع با شهداء خاطرنشان کرد: مراسم شب وداع با شهدا در قزوین مسجد امام خمینی(ره) خیابان غیاث آباد و در شهرستان آبیک محل شهدای گمنام وهمچنین مسجد جامع شهرستان بویین زهرا برگزار خواهد شد.

 مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به نقش شهدا برای نسل آینده افزود: حضور شهدا برای نسل امروز بسیار برجسته و پر رنگ است به دلیل اینکه افرادی که از نزدیک دفاع مقدس را لمس نکردند با مشاهده مراسم خاکسپاری شهدا خود را مدیون به آنها می دانند.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایستادگی و پایداری در مقابل استکبار جهانی  را مدیون شهدایی است که بی نام و نشان در راه اسلام جانفشانی کردند به بیان ساده تر، باورها،عقاید و عملکرد نهضت امام حسین (ع)  به شهدای انقلاب منتقل شده است در نتیجه می توان گفت که نهضت هر دو نسل در دو زمان متفاوت یکسان بوده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها