خبرهای داغ:
نماینده دانشجویان معترض نسبت به حواشی جشن دانشگاه آزاد بیرجند:

مسئولان دانشگاه باید بپذیرند که در این جشن کوتاهی از جانب آن ها صورت گرفته است

دانشجویان معترض نسبت به حواشی جشن دانشگاه آزاد مقابل دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۳۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج خراسان جنوبی، پیش ظهر امروز و با برگزاری کنسرت علیرضا روزگار در سالن دانشگاه آزاد اسلامی که به حاشیه کشیده شد جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در دفتر ریاست دانشگاه دکتر آصف زارع تجمع و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به همین مناسبت محمد‌رضا نخعی‌پور نماینده دانشجویان معترض در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان ظهر امروز در مقابل دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، اظهار داشت: شهر بیرجند، دارای مردمی متدین، انقلابی، مومن، معتقد و مذهبی است و این گونه جشن ها قطعا به این عقاید ضربه می زند و سالنی که در آن چنین جشنی برگزار شده است مزین به تمثال امام خامنه ای (حفظه الله)، امام خمینی(ره)  و آرم دانشگاه آزاد است و با این کار برند دانشگاه و ارزش ها زیر سوال رفته است.

وی خطاب به ریاست دانشگاه آزاد و مسئولین حاضر در این تجمع گفت: اگر هدف کسب درآمد بوده چرا دانشگاه آزاد اینگونه زیر سوال رفته، آن هم دانشگاهی که مدعی بین المللی شدن دارد و می خواهد دانشجوی خارج از کشور جذب کند.

 نخعی پور افزود: هیچکدام از ما منکر دفع هیجانات دانشجویی نیستیم و اگر هدفتان کسب درآمد باشد این ضربه زدن به برند دانشگاه است و اگر هدف، دفع هیجانات دانشجویی بوده حال سوال ما این است که آیا لازم است برای دفع این هیجانات هتک حرمت به ارزش ها صورت پذیرد؟

 وی ادامه داد: متاسفیم برای دستگاه نظارتی این دانشگاه، اعم از حراست، نهاد نمایندگی ولی فقیه و شورای فرهنگی که باید نظارت کافی را می داشتند، ریاست دانشگاه موظف است که اول موضوع را بررسی کند و در گذشته هشدارهایی داده شد ولی متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

نماینده دانشجویان معترض گفت: بنده با دیدن فیلمی در یکی از سایت های استانی پخش شده است و دختر و پسر به صورت مختلط نشسته اند و مختلط می رقصند، گریه کردم در حالی که موسیقی هایی که خواننده نیز می خواند حرام است و این باعث سرافکندگی است.

وی افزود: ما در دل خود را به چه کسی بگوییم؟ این دوستان دغدغه دین، اسلام، حفظ ارزش ها و مقدسات را دارند. جمعی که اکنون در اینجا حاضر شده اند فقط برای اعتراض به جشن دو شب پیش نیامده اند بلکه حضور این افراد به خاطر مسائل گذشته از جمله اهانت هایی در نشریه ای که چاپ شده است می باشد. اعتقاد دانشجویان این است که مسئولان دانشگاه پیگیری می کنند اما نه تنها پیگیری نشد بلکه چند شب پیش به تمام ارزش ها و مقدسات توهین شد و فعل حرام در دانشگاه صورت گرفت. دغدغه ما این است که چرا اجازه می دهید در این دانشگاه چنین جشن هایی برگزار شود که حاصل آن جز توهین نیست. دل هر مسلمانی از وضعیت یمن داغدار است، یک روحانی شیعه مظلومانه در شرف اعدام از سوی آل سعود است ولی ما سرگرم جشن های کذایی در این دانشگاه هستیم. این در حالی است که برای برگزاری این جشن به دانشگاه پیام نور مراجعه شده و آن دانشگاه به دلیل اینکه از عواقب آن آگاهی داشته، اجازه برگزاری برنامه را به آن ها نداده است. 

نخعی پور با تاکید بر اینکه ما علاوه بر محکوم کردن کنسرت علیرضا روزگار سه خواسته داریم عنوان کرد: خواسته ی اول ما "عذر خواهی رسمی دانشگاه و درج در خبرگزاری ها است" دومین خواسته "مجازات برگزار کنندگان این مراسم از جمله مدیر جمعیت اسلامی دانشگاه" و خواسته ی سوم، "در صورت امکان حضور یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان در شورای نظارت و کمیته های دانشگاه است".

 وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه باید بپذیرند که در این جشن کوتاهی از جانب آن ها صورت گرفته است، حضور شهید گمنام در این دانشگاه یعنی احترام، و برگزاری این جشن ها باعث بی احترامی به اصول و عقاید است.

وی وی در پایان افزود: ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم، ما آمده ایم که از حیثیت دانشگاه دفاع کنیم و در اختیار گذاشتن وقت خود برای این تجمع نیز نشان از دغدغه ی ما برای این موضوع دارد. ما به دنبال این نیستیم که بگوییم رئیس دانشگاه مقصر است بلکه مقصود ما پیدا کردن مقصر اصلی و مجازات وی است خصوصا اینکه باید با جمعیت اسلامی نیز برخورد شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها