علی اشرف خانلری
در نخستین همایش خبرنگاران شرق استان تهران با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد:
خبرگزاری بسیج: نخستین همایش خبرنگاران شرق استان تهران با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان های استان و اصحاب رسانه در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۱۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در این نشست که حدود چهارساعت به طول کشید، نمایندگان هر یک از شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، ری و پاکدشت مهم ترین مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه  در این حوزه را مطرح کردند و خواستار توجه جدی به خواست به حق آنان توسط مسئولان ذیربط شدند.

فعالیت تصاعدی    رسانه های غیر مجاز مجازی، مشکلات بیمه و مسکن خبرنگاران، تحقق نیافتن وعده های مسئولان ذیربط نسبت به حل مشکلات خبرنگاران، عدم توازن و عدالت در اختصاص آگهی های دولتی و قضایی به نشریات، بخشی از مطالبی بود که در این نشست مطرح شد.

   دکتر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر حفظ حریم خصوصی افراد، توهین، تخریب و استفاده از مطالب   بدون ذکر منبع خبر را بی اخلاقی در حرفه خبرنگاری دانست و افزود: همانگونه که در سایر اصناف از جمله پزشکان اخلاق حرفه ای ضرورت دارد رعایت شود، در این حوزه نیز مستثنی نیست.

 در پایان این همایش از خانواده شهیدان قمی و مظفر و همچنین حجت الاسلام آل کاظمی مولف چندین جلد کتاب و امام جمعه سابق پاکدشت با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 وی خاطر نشان کرد که برخی خبرنگاران با افرادی مصاحبه می کنند بدون اینکه آن شخص قصد انتشار این مطالب را داشته باشد، سپس مطالب ضبط شده را پیاده کرده و منتشر می کنند و در مقابل اعتراض مصاحبه شونده تهدید می کنند که فایل صوتی مصاحبه را در اختیار دارند در حالی که این کار از مصادیق اخلاق غیر حرفه ای در خبرنگاری است.

 نخستین همایش خبرنگاران شرق استان تهران با حضور انتظامی معاون مطبوعاتی     وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه، قاسمی‌فرزاد فرماندار و بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات