خبرهای داغ:
معاون وزیر دفاع در همدان:

پرچم شهدا و ایثارگران بر زمین نمی‌ماند/ دشمن با تهدید و تحریم به جایی نمی‌رسد

معاون پارلمانی وزیر دفاع با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است، گفت: پرچم شهدا و ایثارگران بر زمین نمی‌ماند و ما در جهاد علمی، دفاعی و فرهنگی آنچه که مقام معظم رهبری تأکید بر مدیریت جهادی دارند را در پیش می‌گیریم.
کد خبر: ۸۵۱۸۴۸۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا طلائی‌نیک در همایش تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در محوریت ارتقای سلامت جامعه و کشور قرار دارد و روحیه بسیجی نیز در پیشبرد اهداف نظام و ملت نقش بنیادین دارد و در این میان نهضت علمی نیز به روحیه دانشگاهی ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به توفیقات کشور در امور نظامی، دفاعی و علمی افزود: ایران تاکنون عضو اتحادیه جهانی طب نظامی نبود اما با پیگیری وزارت دفاع سال گذشته لایحه‌ای در مجلس و در ماه گذشته نیز در هیئت وزیران جزئیات آن نیز به تصویب رسید که بر اساس آن ایران به عضویت سازمان جهانی طب نظامی درآمد و به موجب آن فضای جدیدی برای رشد علمی کشور فراهم شد.

معاون پارلمانی وزیر دفاع با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: پرچم شهدا و ایثارگران بر زمین نمی‌ماند و ما در جهاد علمی، دفاعی و فرهنگی آنچه که مقام معظم رهبری تأکید بر مدیریت جهادی دارند را در پیش می‌گیریم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی ایستادن مدیران و دانشجویان در مقابل چالش توقف علمی کشور است، بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد نهضت و رشد علمی در کشور ما اتفاق بیافتد چون با شکل‌گیری انقلاب اسلامی بسیاری از مسائل از جمله توان ملت ایران برای دشمنان نمایان شد.

*قدرت علمی، قدرت اقتصادی می‌سازد

طلائینیک با بیان اینکه قدرت علمی، قدرت اقتصادی می‌سازد، عنوان کرد: اکنون که جمهوری اسلامی در علم و دانش به رتبه برتر رسیده در منطقه قدرت نخست است باید با تجاری‌سازی علم به دنبال تولید ارزش افزوده باشیم چرا که در شاخصه‌های توسعه‌ای و اقتصادی کشور تعیین کننده است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع، جهاد علمی را از مصادیق مدیریت جهادی دانست و افزود: اکنون که کشورهای منطقه در آماج حوادث شدید و تندی هستند خاستگاه اسلام به عنوان دین جهانی و حیات‌بخش که آخرت بشریت را رقم‌ می‌زند، در منطقه قرار گرفته است.

طلائی‌نیک گفت: منطقه آسیای جنوب غربی و خاورمیانه نفت و انرژی جهان را تأمین می‌کند و به نوعی مرکز ثقل انرژی جهان است بر این اساس نظام سلطه به دنبال تصاحب این منطقه است.

وی با اشاره به پیوستگی جهان اسلام، بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی به یکدیگر بیان کرد: کشور ما منطقه حائل بین شرق و غرب است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها در این منطقه پایه‌ریزی شده است، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های این رژیم از بین بردن امنیت و ثبات است و قصد تعرض به جهان اسلام را دارد تا منطقه در بی‌ثباتی و ناامنی قرار بگیرد و کشورهای منطقه از قدرت انجام و امنیت لازم برخوردار نباشند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از رویارویی با مقاومت اسلامی و حزب‌الله وحشت دارد، گفت: در شرایط کنونی شاهد رشد اسلام و بیداری اسلامی در منطقه و جهان هستیم و از طرفی دیگر نیز ایران توانسته دشمنان خود را مأیوس کند.

وی ابراز کرد: منطقه ما قدرت ایدئولوژیکی دارد به طوری که گرایش به اسلام در اروپا، امریکا و دیگر مناطق گسترش پیدا کرده است و این موضوع در نظام سلطه وحشت ایجاد کرده است.

*دشمنان با بدل‌سازی برای گروه‌های جهادی سعی در انحراف جریان اسلامی دارند

وی پیروزی و شکل‌گیری مقاومت در یمن، عراق، لبنان و سوریه را ناشی از مقاومت اسلامی دانست و افزود: با وجودی که ارتش عراق سازماندهی خود را از دست داده بود و امریکائی‌ها در این کشور نفوذ کرده بودند اما با حکم جهادی مرجعیت در عراق، بسیج مردمی جریان و سرنوشت عراق را باز گرداند و این اقدام ناشی از الگوی مقاومت اسلامی بود.

معاون پارلمانی وزیر دفاع اظهار داشت: ما در برهه زمانی اثربخشی جهانی قرار گرفته‌ایم و دشمنان با بدل‌سازی برای گروه‌های جهادی با تقویت طالبان، داعش و القائده سعی دارند جریان اسلامی را منحرف کنند.

وی تصریح کرد: فضاسازی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و فرق اسلامی و تجزیه منطقه جزء اهداف استراتژیک دشمنان اسلام و منطقه قرار دارد بر این اساس باید نگاه عمیق و با بصیرتی به تحولات منطقه داشته باشیم و اتحاد بین داخل کشور را مستحکم‌تر کنیم.

طلائی‌نیک با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی عنوان کرد: این چهار واژه راهبردی هستند و مفهومی روشن و کاملا هدفمند دارند که باید در رفتار، عملکرد و رویکرد مجموعه ملت قرار گیرد تا ظرفیت‌ها را به هم‌افزائی برساند و در مقابل چالش‌های منطقه هوشمندانه حرکت کرد.

وی با بیان اینکه کنش و واکنش نسبت به تحولات منطقه مورد توجه قرار گیرد، افزود: بدون شک جمهوری اسلامی ایران قدرت نخست نظامی و دفاعی منطقه است و در این راستا اگر ایران نباشد هیچ معادله منطقه‌ای شکل نخواهد گرفت و نیاز سیاسی به ایران بیش از گذشته شده است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع با تأکید بر اینکه تحریم‌ها و تهدیدات بر ایران کارساز نبوده و نیست، بیان کرد: دفاع جهادی در ایران همیشه در دست ماست نه روی میز و دشمن با تهدید و تحریم به جایی نمی‌رسد.

وی گفت: براساس نظر حقوق بین‌الملل توافق زیر سایه تهدید ارزشی ندارد و در این راستا در مذاکرات هسته‌ای باید توافقی بر مبنای اراده و آزادی ارادی شکل بگیرد.

طلائی‌نیک با اشاره به ضرورت توجه به ارتقای شاخص‌های پیشرفت کشور تأکید کرد: باید به نقش و رسالت خود برای حفظ تفکر جهادی تلاش کنیم چرا که روح حماسی و جهادی ملت ایران، دشمن را ناامید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار