در گفتگوی بسیج با نویسنده "فرشته نجات" تشریح شد؛

" فرشته نجات" تا آخرین لحظه در کنار مدافعان شهر پاوه

تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر خانم شیردل در لباس بهیاری و در کنار مدافعان شهر برای کمک به مجروحان را تا آخرین لحظه زندگی ایشان به تصویر کشیدیم.
کد خبر: ۸۵۱۸۴۳۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

عبد الرضا سالمی نژاد نویسنده کتاب" فرشته نجات" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: این کتاب مستندی از زندگی خانم فوزیه شیر دل دختر شجاع کرمانشاهی است که سال 1337 در کرمانشاه متولد می شود بعد از مدتی به دلیل مشکلات مالی خانواده قبل از اتمام تحصیلات دوره دبیرستان درس را رها کرده وبه عضویت جمعیت شیر و خورشید در می آید و با گذراندن دوره بهیاریبه دلیل فقر خانواده و توجه به مردم منطقه محروم داوطلبانه به شهر کوچک و محروم پاوه منتقل می شود.

سالمی نژاد ادامه داد:سختی راه، اختلاف در نژاد، زبان، مذهب، خطرات جاده، دوری از خانواده وجدایی از دوستان، آشنایان، و همکلاسی‌ها هرگزخانم شیردلرا از این تصمیم جدا نساختو پس از پیروزی انقلاب با آشوب گروه های ضد انقلاب در شهر های کردستان و به دنبال آن محاصره شهر پاوه، ایشان در شرایطی که شیفت کاری نداشتند زمانی که فرمانده شهر پاوه اعلام می کند که نیازمند کسی است که مجروحان را به عقب انتقال دهد داوطلبانه و به حکم وظیفه پرستاری می پذیرد و می گوید من لباس پرستاری به تن دارم و بر اساس قوانین بین المللی به ما شلیک نمی شود ولی متاسفانه تیری به پهلوی ایشان اصابت کرده و در اثر شدت خونریزی به شهادت می رسند فردای آنروز به دلیل محاصره شهر قرار می شود مجروحان را با بالگرد انتقال دهند که این بالگرد با کوه برخورد کرده و پیکر ایشان مظلومانه از بالگرد آویزان می شود پس از آزادسازی شهر پاوه پیکر ایشان به کرمانشاه منتقل و در آنجا به خاک سپرده می شود.

نویسنده کتاب "فرشته نجات" در خاتمه اظهار داشت: در فصل اول قصه به تلاش خانم شیردل برای نجات خانواده خود از فقر و کمک به پدر برای تامین معیشت خانواده و خرید خانه پرداختیم و در فصل دوم تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر ایشان را در لباس بهیاری و در کنار مدافعان شهر برای کمک به مجروحان تا آخرین لحظه زندگی اش به تصویر کشیدیم.

کتاب «فرشته نجات» روایتی مستند از زندگی بهیار شهید فوزیه شیردل است که با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده منتشر شده است.

مقام معظم رهبری در مهرماه سال 1390 در مورد شهدای مناطق کردنشین می‌گوید: "این را شاید کسی نمی‌توانست تصور کند که از منطقه کردی جوانانی مومن، معتقد به اسلام و شجاع و در واقع از جان گذشته آماده‌اند که بار دفاع از منطقه را، از شهر را، از این منطقه قهرمانی اورامانات را خودشان به عهده بگیرند و فقط توقعشان این بود که دستگاه‌های مسئول که آن وقت هم خیلی محدود بود، مشکلات زیادی هم بود، محدودیت‌های زیادی هم بود، به آن‌ها کمک کنند که تعدادی سلاح بدهند. بعد این منطقه امتیاز و برجستگی پیدا کرد. در دفاع در مقابل ضد انقلاب."

یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتاب طراحی آن با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزودهاست این امکان از طریق نرم‌افزار مخصوص به هر کتاب فراهم می‌آید که از طریق آن مخاطب می‌تواند روایت‌هایی از بخش‌هایی از کتاب را به شکل ویدئو مشاهده کند.

برای استفاده از امکان باید ابتدا اپلیکیشن «فرشته نجات» از سایت مربوطه و یا از طریق بارکدخوان تلفن یا تبلت هوشمند دریافت شود و پس از با قراردادن گوشی یا تبلت بر روی عکس‌های کتاب فیلم‌ها و مصاحبه‌ها را تماشا شود.

چاپ دوم کتاب «فرشته نجات» در 3000 جلد، 236 صفحه و به قیمت 17 هزار تومان هم‌اکنون در غرفه انتشارات فاتحان در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.


ارسال نظرات