امانتداری، اخلاق مداری و تقوا باید در نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران حاکم شود.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۱۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در دیدار با مدیر شعب استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران و کارکنان شعب این بانک در استان مرکزی افزود: اگر وفای به عهد، احساس مسوولیت و امانتداری بر نظام بانکداری کشور حاکم شود مناسبات اقتصادی در جامعه به خوبی صورت می‎گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از پرونده‎ها در محاکم قضایی ناشی از بی‎صداقتی‎ها، فریب‎کاری‎ها، دروغ گفتن‎ها و تقلب‎هاست که اینها شایسته نظام اسلامی نیست.

امام جمعه اراک ادامه داد: مسوولان باید با هوشمندی و تیز بینی منحصر به فردی افراد امانتدار و تقوا پیشه را در نظام بانکداری به کار بگیرند و در مقابل هر نوع تخطی و تخلف قاطعانه برخورد کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر بانک ها چهره مناسبی از خود در جامعه منعکس کنند مردم نیز برای افتتاح حساب های قرض الحسنه به آن ها مراجعه می کنند بنابراین بانک ها باید با قانونمداری و به کارگیری نیروهای اخلاق مدار و با ایمان در راستای جلب اعتماد مردم گام بردارند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بزرگترین مشکل جامعه ایران بیکاری جوانان است که دولت های متعدد نیز نتوانستند گامی اساسی در حل این معضل بردارند بنابراین بانک های باید سرمایه خود را به صورت سازماندهی شده در عرصه تولید سرمایه گذاری کنند چرا که در این صورت هم مشکل اشتغال حل می شود و هم گام های مهمی در راستای توسعه اقتصادی برداشته می شود.

مدیر شعب استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این دیدار گفت: هم اکنون دو هزار و 700 نیروی انسانی در 500 شعبه این بانک در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند.

سلیمان توکلی افزود: تسهیلات برای ازدواج، اشتغال زندانیان آزاد شده، مسکن و بیماران خاص برای عمل های جراحی و تهیه داروهای گران قیمت مهمترین محورهای فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

وی گفت: پارسال دو هزار و 271 میلیارد ریال انواع تسهیلات به 59 هزار 400 شهروند استان مرکزی ارایه شد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال با مشارکت بانکهای دولتی 22 آذرماه سال 1386 از بانک مرکزی ایران مجوز رسمی فعالیت گرفت.
ارسال نظرات