مدیرعامل آرامستان اراک:

طرح بهسازی و زیباسازی گلزار شهدا در آرامستان اراک اجرا می شود

اولویت آرامستان اراک بهسازی و زیباسازی قبور شهداء و اصلاح معابر و گذرگاه‌ها، زیباسازی فضا و اصلاح نورپردازی‎ها بوده که در دست پیگیری است.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۰۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
از یک نگاه کلی آرامستان محلی برای دفن اموات است که سازمانی فارغ از دغدغه‌های جانبی، تمرکز و نگاه تشکیلاتی خود را برروی موضوعات خاص آن مانند تغسیل، تکفین و تدفین معطوف کرده است.

بانگاهی کلان و دقیق‌تر، آرامگاه و آرامستان تعاریف جامع‌تری هم دارد که البته با این نگاه هم می‌توان به اهداف متعالی سازمان آرامستان‌ها دست یافت چراکه آرامگاه و آرامستان امانتدار عزیزترین امانت‌های مردم بوده و تنها مکانی است که هر روز و هر هفته میزبان بخش بزرگی از جامعه است.

آرامگاه و آرامستان محل عبرت و پند آموزی و مکانی متبرک به حضور شهداء و صالحان است و تعاریف بسیار دیگر که نقش ممتاز سازمان آرامستان را در هر شهری روشن و هویدا می‌سازد.

به‌واقع جایگاه آرامستان کارکردی چند وجهی در درون شهر دارد که از یک سو نقشی دینی و شرعی بر عهده آن است، از سوی دیگر نقشی بهداشتی ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که از یک منظر کارکردی کاملا فرهنگی دارد و از منظری دیگر کارکردی اجتماعی و در یک کلام آرامستان، نبض احساس جامعه است که باید حتما نگاهی کلان و توسعه یافته بدان داشت و در صورتیکه در هر یک از ابعاد ضعف، مشکل و عدم توجه بهینه وجود داشته باشد، اثرات و تبعات آن به‌طور عینی به جامعه منتقل می‌شود.

در این راستا، به منظور بررسی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آرامستان اراک دفتر خبرگزاری تسنیم میزبان "بیژن قاضی‌نظامی" مدیرعامل آرامستان شهرداری اراک بود که ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه و فعالیت‌های خبری این خبرگزاری، در گفت‌و‌گویی تفصیلی به برنامه‌های مختلف این سازمان در اراک بپردازد.

ارائه گزارش درباره بهسازی گلزار شهدا، قبور مطهر پدر و مادر شهدا، اقداماتی انجام شده و برای تسریع و تسهیل در امور اموات بحث‌هایی بود که در این گفت‌و‌گو به بحث و بررسی گذاشته شد.


ارسال نظرات