خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه زنان کشور گفت که این سازمان با 300 عنوان کتاب و معرفی 7 هزار زن شهید در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است .
کد خبر: ۸۵۱۸۲۸۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
مینو اصلانی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  گفت : بسیج جامعه زنان کشور با دو غرفه در این دوره از نمایشگاه حضور یافته است که یک غرفه به معرفی 7 هزار زن شهید کشور می پردازد ، در این زمینه بیش از 70 عنوان کتاب در این غرفه است .این کتاب ها شامل رمان، آثار کودک ، خاطرات و داستان است.

وی در ادامه افزود: غرفه دیگر در زمینه حضور بسیج نونهالان و یا همان مهدهای مساجد قرآنی است که در این زمینه 12 عنوان کتاب وجود دارد ، این کتاب ها برای مربیان مهدهای قرآنی در زمینه های آموزشی،فرهنگی، اجتماعی و مهارتی تالیف شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکنون 7 هزار زن شهیده را شناسایی کرده است، افزود: از میان این آمار110 نفر به شهدای ترور و مابقی را شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تشکیل می دهند که بیشتر آنها شهدای دوران دفاع مقدس امداد گر به شمار می روند.

اصلانی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه در قالب پیام و شعار خوب است شعار امسال با عنوان خواندن گفت وگو با جهان نشان می دهد که ما سالها با دنیا در حال گفتمان هستیم و گفتمان انقلاب اسلامی دو طرفه است ، این پیام را در یک فضای فرهنگی منتشر می کنیم تا همه جهان بداند که ما یک کشور صلح دوست با تمدن اسلامی بوده و گفتمان منطقی داریم .

وی افزود: جمهوری اسلامی همیشه با همه دنیا گفت و گو دارد و این پیام نمایشگاه تداعی کننده همین است که ایران کشوری با گفت و گوی منطقی و عقلانی است.

اصلانی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب جلوه زیبایی است و این که در آغاز سال جدید این نمایشگاه برگزار می شود شروع پر قدرت و پر از تلالوهای کتابخوانی را نشان می دهد که امیدواریم با شیبی تا پایان سال حتی به صورت محلی و قشری برگزار شده و محدود به یک دوره نشود .

وی گفت: نمایشگاه کتاب تاثیری روانی و زیبا در همه اقشار جامعه دارد اغلب فکر می کردند این نمایشگاه فقط برای دانشجویان است اما در زمان حاضر شاهد حضور همه اقشار جامعه هستیم .

وی در ادامه با اشاره به خصوصیت یک کتاب خوب گفت: یک کتاب خوب باید ادبیات خوبی داشته باشد و به روز باشد تحلیلی باشد با مضامین پیچیده و چند وجهی که می تواند تاثیر فراوانی در افکار داشته باشد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران برپا است.
ارسال نظرات