خبرهای داغ:
مهوری اسلامی ایران باید دیپلماسی خود را با هدف آزادسازی شیخ نمر از زندان‌های عربستان فعال کند.
کد خبر: ۸۵۱۸۲۲۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره انتشار خبر تأئید حکم اعدام شیخ النمر روحانی مبارز عربستانی گفت: از چندی قبل اقدامات بسیار خوبی در جهان اسلام در جهت آزادی شیخ نمر از زندان رخ داده است.

وی با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری موج جدیدی از اعتراضات به صورت خود جوش و مردمی در اعتراض به تداوم حبس شیخ نمر اظهار داشت: عربستان در صورت دست زدن به جنایتی که وعده آن را داده است وارد مرحله جدیدی از بحران در کشور خود خواهد شد.

دستغیب هرگونه اشتباه دولت عربستان در قبال شیخ النمر را سرآغاز نقطه عطفی در تاریخ این کشور خواند و گفت: اگر دولت سعودی مرتکب اشتباهی درباره شیخ نمر شود حکم سقوط خود را امضاء کرده است.

وی با هشدار به حکام سعودی جهت عاقلانه عمل کردن در قبال شیخ النمر بیان داشت: هر اقدام نابخردانه درباره این روحانی مبارز نتیجه‌ای جز اضمحلال دولت سعودی در پی نخواهد داشت زیرا طبق منطق قرآن هیچ خون به ناحق ریخته‌ای پایمال نشده و عواقب آن گریبان دولت عربستان را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان در اقصی‌نقاط دنیا فارغ از گرایش‌های گوناگون باید نسبت به ادامه بازداشت شیخ نمر و تصمیم دولت عربستان مبنی بر اعدام وی واکنش نشان دهند، زیرا مسلمانان «ید واحده» بوده و در جریان بیداری اسلامی شاهد بودیم که امت اسلام فارغ از مذاهب گوناگون به صحنه آمدند.

وی درباره نقش دولت‌ها در این باره اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید دیپلماسی خود را با هدف آزادسازی شیخ نمر از زندان‌های عربستان سعودی فعال کرده و از ابزار کرسی ریاست جنبش عدم تعهد در این باره کمال استفاده را ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بر وظیفه دیگر اعضای جنبش عدم تعهد در قبال آزادی شیخ نمر تأکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها