خبرهای داغ:
ماهواره دشمن فرهنگ؛

قاتلانی که بربام خانه‌های همدان کمین کرده‌اند

در حالی که گیرنده های ماهواره بعنوان قاتل فرهنگ ایرانی، این روزها بر پشت بام منازل در همدان جای خوش کرده، مسئولان از تشدید برخورد با آن سخن می گویند.
کد خبر: ۸۵۱۸۱۷۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، با تغییرات در نظام اطلاع رسانی در جهان كه زمینه آن را رسانه‌های جمعی در جهان فراهم كرده اند، به نوعی می‌توان گفت هم اكنون مرزهای فرهنگی در كره زمین برداشته شده و اكنون به سختی می توان مانع ورود امواج فرهنگ‌های بیمار به مرزهای خود شد.

گزارش خبرنگار مهر حاکی از آن است که در این بین كشورهای مختلف سیاست‌های گوناگونی اتخاذ کرده‌اند و اكثر جهان لیبرالیسم در این بین در حال گرفتن یك فرهنگ واحد هستند كه چیزی جز بی قیدی و عدم تقید به دین را ترویج نمی‌کند و بخشی دیگر كه اكثریت كشورهای اسلامی را شامل می‌شود نیز به علت عدم توانایی در تولید محتوای فرهنگی تاثیر گذار به حالت بیماری شباهت یافته‌اند كه بیماری مضمن دارد.

به درستی چه باید كرد و چگونه می‌توان در مقابل هجوم امواج فرهنگی آلوده كه با فرهنگ ایرانی اسلامی ما مغایرت دارد ایستاد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای بیان مضرات ماهواره تاكید دارد.


سعید گلستانی در گفتگو با مهر با اشاره به تاثیرات برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای در خانواده‌های ایرانی بیان داشت: غربی‌ها مواردی را تبلیغ می‌کنند که به نفع آنان است کمااینکه مصرف گرایی از این نوع تبلیغات است و این امر خود باعث رواج این فرهنگ در خانواده ها و خود نیز باعث ایجاد اختلاف در زندگی همسران خواهد شد بطوریکه موارد بسیاری در دادگاه ها مشاهده می‌کنیم که این خواسته‌ها باعث طلاق شده است.

وی ادامه داد: برخی توجیه استفاده از این وسیله را استفاده از برنامه‌های اخبار و یا آموزشی عنوان می‌کنند اما در این بین برخی سریال ها به مرور زمان پیام‌های خود را در ذهن‌ها القا می‌کنند و مردم باید مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در مقابل این آسیب احساس خطر کنند، اذعان داشت: اکنون برخوردهایی صورت می گیرد اما تا به حال این مجازات ها نتواسته پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد و حتی اگر جزای استفاده از دستگاه‌های گیرنده ماهواره را به حبس نیز تغیر دهیم تا چقدر می توانیم این مجازات را اجرا کنیم؟ بنابراین این كار نیز نمی‌تواند راهکاری برای مقابله باشد.

گلستانی افزود: مردم خود باید متوجه تاثیرات مخرب استفاده از ماهواره بشوند چراکه اکنون در دادگاه‌های خانواده با توجه به افزایش میزان طلاق می‌توان این امر را برداشت کرد که یكی از علل افزایش طلاق استفاده از ماهواره است چراکه پس از مدتی استفاده از ماهواره در زندگی شاهد تغییر در رفتار زوجین شده که به طلاق می‌انجامد و همه این افراد اذعان می‌کنند که ای کاش این وسیله وارد زندگی ما نشده بود.


*مردم نیز باید احساس خطر را جدی بگیرند

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عنوان کرد: اکنون با این هجمه جنگ فرهنگی که دشمن به پا کرده، مردم نیز باید احساس خطر را جدی بگیرند چراکه نسبت به هر فرد ماهواره یک نوع اثر دارد و این همه تغییرات اجتماعی به دشمن کمک خواهد كرد.

گلستانی با اشاره به اینکه برخی افراد با روشنگری تازه متوجه اثرات مخرب این دستگاه می‌شوند، اظهار داشت: با روشنگری‌های انجام شده به خصوص توسط ارگان بسیج شاهد تحویل داوطلبانه این دستگاه‌ها هستیم کمااینکه با همه مردم نمی‌توان جنگید و پرونده تشکیل داد اما مردم خود با درک اثرات مخرب می‌توانند مانع آسیب‌ها به جامعه شوند.

گلستانی اظهار داشت: مسئولین باید در راستای فرهنگ سازی قدم بردارند و رسانه‌ها نیز اثرات مخرب را برای مردم باز گوکنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اولین پایگاه فرهنگی خود برای جمع آوری مردم و کارهای اجتماعی در مسجد قرار داد، بیان داشت: اوایل انقلاب مساجد سنگرهایی برای جذب نیرو بودند اما اکنون کارکرد اصلی مساجد به عنوان پایگاه اصلی فرهنگی اسلام مورد بی توجهی قرار گرفته و اگر بخواهیم در مقابل این هجمه کار فرهنگی انجام دهیم فقط باید از ظرفیت مساجد استفاده کرد.

وی گفت: روحانیون مساجد با بیان مضرارت استفاده از این شبکه های ماهواره ای مردم را نسبت به اثرات ماهواره روشن کنند و همین موضوع می‌تواند مردم را در برابر هجمه فرهنگی دشمن بسیج کند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه اکنون در یک جنگ فرهنگی قرار گرفته‌ایم، اذعان داشت: برنامه‌های ماهواره دشمن اسلام است و مردم نباید به دشمنان اسلام کمک کنند چراکه آنان بر اساس اندیشه لیبرال دموکراسی برای ما برنامه پخش می‌کنند و خود به نابودی بنیان خانواد دچار شده‌اند بطوریکه اكنون نهاد خانواده در غرب دچار اضمحلال اجتماعی شده و وقتی در کشور مردم به مسائل بی تفاوت شوند همه گرفتار می‌شوند.

گلستانی گفت: با توجه به قانون منع استفاده از گیرنده‌های ماهواره متاسفانه تعدادی از مسئولان تبلیغاتی هنوز به صورت جدی وارد این مقوله نشده‌اند که از جمله آن می‌توان به دانشگاه‌ها، آموزش پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه که مسئولیت مهمی در این بین دارند اشاره كرد.


*برنامه فرهنگی مناسب با این هجمه باید تدوین کرد

وی با اشاره به اینکه دادگستری و نیروی انتظامی آخرین مسئولیت را در این بین دارند، بیان داشت: خشونت طلبی در جامعه و افزایش آن خود یکی از معایب استفاده از ماهواره است و باید برنامه مناسب فرهنگی با این هجمه تدوین کرد.

وی گفت: مسئولین فرهنگی ما در این بین می‌توانند موثر باشند ولی به صورت جدی وارد نشده‌اند و زمانی که احساس خطر در مردم ایچاد نشود اقدامات دادگستری نمی‌تواند تاثیر گذار باشد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عنوان کرد: وقتی به مسئله ای عادی نگاه شود به صورت روز مره برای مردم در می‌آید اما با مستند سازی می‌توان در تقیبح شدن مردم در عدم استفاده از گیرنده‌های ماهواره قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاهای اجرایی باید به اهمیت این موضوع پی ببرند، بیان داشت: پیش بینی بر پیشگیری مقدم است و ماهواره به دنبال ترویج بی دینی است و فرهنگ اهل بیت با آنچه در ماهواره پخش می‌شود تناسب ندارد.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان همدان نیز در گفتگو با مهر با اشاره به قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره و اشکالات وارد برآن بیان داشت: مجازات های نقدی تعیین شده در این قانون متعلق به ۲۰ سال پیش است و در این مدت علی رغم تورم این مجازات ثابت مانده و این یک ایراد به این قانون است که به روز نیست و نمی تواند بازدارنده باشد.

احمد رحیمی ادامه داد: در مجموعه نیروی انتظامی با آسیب‌های اجتماعی به صورت مستمر مواجه هستیم و هر روزه آسیب‌های آن را در مراجعات و برخوردها می‌بینیم و این مشکلات قابل لمس است و حتی ادبیاتی که در گفتار این افراد می‌بینیم همه نشان دهنده اثر منفی این دستگاه و آثار تخریبی این وسیله بر خانواده ها مشخص است.

وی با اشاره به اینکه چرا پس از ۲۰ سال از تصویب این قانون همچنان جامعه به سمت این پدیده روی می آورد در این است که این قانون می توانسته اثر بخش باشد، اما نبوده بیان داشت: قانون کاستی‌ها و نقص‌هایی دارد اما نیروی انتظامی مصمم است قانون را اجرا کند.

وی با بیان اینکه یک سری از وظایف مبارزه با منکرات و مفاسد اجتماعی است، گفت: ماهواره از مصادیق منکر است و نیروی انتظامی اقدام رو به رشدی در برخورد داشته و اولویت بندهایی در این بین صورت گرفته است.

رحیمی با اشاره به مناسب بودن اقدامات انجام شده در این بخش، اذعان داشت: با همکاری رسانه‌ها می‌توان این قانون را به سمتی برد که جلوی هجمه فرهنگی گرفته شود.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید بر فرهنگ دارند و ماهواره یک ابزار مخرب فرهنگی است و مقابله با ماهواره یک عزم ملی می‌طلبد، عنوان کرد: مردم خود انقلاب را خلق کردند و در تمامی عرصه‌ها حضور داشته‌اند و مردم همواره نشان داده‌اند که پشتیبان انقلابند و در هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه ما مردم بودند و مردم در ابعاد مختلف می‌توانند تاثیر گذار باشند.

رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه جلب مشارکت مردمی نیروی انتظامی اقدامات موثری انجام داده، بیان داشت: توزیع برشور، جلسات آموزشی و بیان موضوع معضلات استفاده از دستگاه‌های گیرنده ماهواره مطرح شده تا مردم خود متوجه مضرات شده و داطلبانه این وسیله را کنار بگذارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان نیز از اقدامات سال گذشته برای مقابله با ماهواره سخن گفت.


*آموزش ۲۵۰ هزار نفر به صورت چهره به چهره

سردار حاجی رضا مهدیان نسب در گفتگو با مهر بیان داشت: ۲۵۰ هزار نفر آموزش مستقیم و چهره به چهره در خصوص مضرات ماهواره صورت گرفته و در حوزهای مختلف توانسته‌ایم با توزیع سی دی سبک زندگی آموزش همگانی داشته باشیم.

وی اذعان داشت: برخورد با کارگاه‌های ساخت تجهیزات ماهواره و همچنین برخورد با وارد کنندگان این تجهیزات از مرزهای استان نیز در برنامه بوده است.

وی بیان داشت: طرح مقابله با استفاده از ماهواره در حال تشدید شدن است و در محافل مختلف اقدام به آموزش مضرات تجهیزات ماهواره را داشته‌ایم که این امر مقطعی نیست و روز به روز با جدیت برخورد می‌کنیم.

آنچه واقعیت دارد اینكه ماهواره بام خانه‌های ایران را نشانه گرفته و ۱۴۰ شبکه فارسی زبان از آن‌ها پخش می‌شود که بیشتر آن‌ها فیلم، سریال و یا برنامه‌هایی پخش می‌کنند كه نه تنها با فرهنگ ایرانی منافات دارد بلكه با ارزش‌های اسلامی نیز سنخیتی ندارد.

انتشار آمار تكان دهنده طلاق در استان همدان كه در هر ۲۴ ساعت به ۱۰ مورد می‌رسد نیز خود یكی از علائم هشدار دهنده در خصوص تاثیرات دیدن شبکه‌های ماهواره ای است که در این بین خانواده ها مهم‌ترین نقش را برای پالایش ورود داده ای به اذهان فرزندان بازی می‌کنند و باید بیش از پیش به جلوگیری از ورود داده های آلوده اهتمام ورزند چرا كه در غیر این صورت شاهد گسستگی‌های فرهنگی در جامعه اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات