مدیر حوزه علمیه استان یزد

یادواره140شهیدطلبه استان یزدباسخنرانی آیت الله علم الهدی/اقدام ابتکاری یزد درخصوص شهدای طلبه

مدیر حوزه علمیه استان یزد از برگزاری یادواره 140شهید طلبه و روحانی این استان یزد، در مهرماه امسال، با سخنرانی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۶۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،به نقل از حوزه علمیه استان یزد، صبح  امروز جلسه فی ما بین مسئولین حوزه علمیه استان یزد و مسئولین کنگره شهدای روحانی کشور برگزار شد.

 

حجت الاسلام شمس در دیدار با مسئولین ستاد کنگره شهدای روحانی در کشور، که در حوزه علمیه استان یزد برگزار شد به تشریح اقدامات حوزه علمیه استان یزد در خصوص شهدای طلبه پرداخت و اظهار داشت: طبق بررسی ها و تحققیات صورت گرفته استان یزد 140 شهید طلبه و روحانی در 8 سال دفاع مقدس تقدیم به انقلاب کرده است.

 


مدیر حوزه های علمیه استان یزد گفت: یادوراه ای در مهرماه امسال به یاد این 140 شهید گمنام برگزار خواهد شد که سخنران این مراسم به احتمال زیاد با توجه به هماهنگی های صورت گرفته  قرار است آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد باشد.

 

وی ادامه داد: برای اولین در کشور در حوزه علمیه استان یزد استودیویی با تجهیزات کامل به منظور گرفتن مصحابه از خانواده شهدای طلبه استان یزد ساخته شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان یزد ادامه داد: این استودیو در مدرسه علمیه مصلای یزد ساخته شده است و از خانواده شهدا در خصوص خاطرات و زندگی نامه شهدای طلبه یزد مصاحبه و گفتگو هایی گرفته می شود.

 

شمس خاطرنشان کرد: تاکنون خاطرات شهدای طلبه شهرستان یدر قالب مصاحبه زد در این استودیو از خانواده شهدا گرفته شده است و شهرستان های دیگر به تفکیک در حال حال انجام است.

 

وی ادامه داد: در بازدیدها و دیدارهایی که از خانواده های شهدا داشتیم برخی از اسناد را خانواده های شهدا به دلیل اینکه در گذشته برخی از سازمان ها آن ها را از خانواده شهدا گرفته اند و دیگر به آن ها بازنگردانده اند را در اختیار ما قرار نمی دادند که ما با بردن دستگاه اسکن همراه خود از این اسناد کپی می گرفتیم.

 

 

شناسایی4هزارو637شهیدطلبه درکشور/شهدای طلبه تاکنون مظلوم واقع شده اند

 

حجت الاسلام و المسلمین منصوری مسئول ستاد کنگره شهدای روحانی در کشور در این دیدار خواستار تعامل و تبادل افکار و اسناد، مدارک در خصوص تعدا د شهدای طلبه استان یزد شد.


وی در این دیدار با اشاره به صحبت های حجت السلام و المسلمین شمس که آمار شهدای طلبه یزد را 140 نفر اعلام کرد گفت: در دیداری که با مسئولین بنیاد شهید و حفظ آثار داشتیم آمار کمتری را در خصوص تعدا شهدا به ما اعلام کردند که طبعتا چون حوزه خود متولی است و آمار و گواهی شهدای طلبه را در اختیار دارد طبیعتا آمار دقیقتری در دست دارد.

 

منصوری مسئول ستاد کنگره شهدای روحانی در کشور خواستار تبادل اطلاعات و اسناد میان حوزه و بنیاد شهید استان یزد به منظور ارائه آمار دقیق شهدا در این زمینه شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهدای روحانی که مدارکشان در بنیاد شهید به ثبت نرسیده است و آمار آن ها با آمار حوزه علمیه اختلاف زیادی دارد به بنیاد شهید ارسال شود تا هماهنگی های کامل در این زمینه صورت گیرد.

 

وی گفت: با اشاره به اینکه 4هزار و 637 شهید طلبه تاکنون در این زمینه در کل کشور شناسایی شده اند گفت: شهدا به خصوص شهدای طلبه تاکنون مظلوم واقع شده اند.

 

این روحانی همچنین از مسئولین استان یزد به خاطر اینکه برای اولین در کشور در حوزه علمیه استان یزد استودیویی با تجهیزات کامل به منظور گرفتن مصحابه از خانواده شهدای طلبه استان یزد ساخته شده است تشکر کرد.

 

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس مدیرکل حوزه های علمیه  استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین گندمی نماینده ولی فیقه در سپاه الغدیر یزد، حجت الاسلام داوودی رئیس بسیج طلاب یزد، حجت الاسلام محمد جعفر نوباغی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا خوش پوش مسئول آماد کنگره شهدای روحانی، حجت اسلام حسینی راد معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد، حجت الاسلام جهانی معاونت تدوین کنگره و کریمی حضور داشتند.
ارسال نظرات