معاون فرهنگی و امور پژوهشی و مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران علاوه بر عرصه ورزشی باید در حوزه فرهنگی نیز تقویت شوند و تحقق این موضوع مستلزم پرورش مربیان در عرصه فرهنگی است.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۵۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالحمید احمدی دیروزدر جلسه شورای عالی فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: ورزش موضوعی جدا و منفک از فرهنگ نیست و باید متوجه بود که ورزش پدیده ای است که ریشه در فرهنگ دارد. ورزش به معنای ورزیدن جسم و روح است و این موضوع جز با پرداختن به مسایل فرهنگی محقق نمی شود.

احمدی اظهار کرد: مربی ورزشی کسی است که مسوولیت پرورش و آموزش ورزشکاران را برعهده دارد که باید همراه با ارایه آموزش های فنی، مسایل فرهنگی و اعتقادی را نیز در ذهن ورزشکار نهادینه کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در صورتی که از ارزش های فرهنگی و اعتقادی اندکی زاویه گرفته شود جبران انحراف ایجاد شده هزینه بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ما از اصل و ریشه ورزش که در اخلاق وجود دارد فاصله گرفته ایم و امروز باید بر روی منیّت ها پا بگذاریم و با فروتنی در کنار تلاش برای کسب مدال در مسیر ارتقا یافتن در مدارج فرهنگی و معنوی نیز گام برداریم.برنامه این وزارتخانه برای سال جاری پرورش و تقویت مربیان در عرصه فرهنگی است.ورزشی که نتواند باعث رشد و کمال فرد شود ورزش نیست.

وی تاکید کرد : در صورتی که امروز از موضوع فرهنگ در عرصه ورزش غفلت شود در آینده نمی توان خسارت ناشی از آن را جبران کرد.

همچنین عبدالحمید احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود : این نظام نامه به زودی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خواهد رسید.

وی یادآورشد: در این نظام نامه مسوولیت و وظایف تمام دستگاه ها و بخش های مرتبط با ارتقای سطح فرهنگی بخش ورزش مشخص شده است.

احمدی اظهار کرد: بر اساس این نظام نامه هر دستگاه یا باشگاهی باید از اتفاقات ورزشی زیر مجموعه خود به طور کامل مطلع باشد و بتواند مسایل فرهنگی آن را مدیریت کند.

معاون فرهنگی، آموزش و پرورش وزیر ورزش و جوانان گفت: در صورت اجرای مفاد این نظام نامه یک روال عملکردی برای دستگاه ها و نهاد های مرتبط با حوزه ورزش تدوین و عرضه می شود که می توانند عرصه فرهنگی بخش تربیت بدنی خود را بر اساس آن بهبود ببخشند و به وضعیت مطلوب فرهنگی دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی مطلوب مد نظر این وزارتخانه، در واقع همان دغدغه هایی است که رهبر معظم انقلاب همواره به ورزشکاران گوشزد کرده اند.

احمدی ادامه داد: ایجاد یک فضای معنوی و فرهنگی حاکم بر عرصه ورزش کشور در بین ورزشکاران، مربیان، مدیران و رسانه های ورزشی و رخ ندادن ناهنجاری های اخلاقی در حوزه ورزش از مطالبات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این بخش محسوب می شود.

معاون و مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان تحقق این موضوع را مستلزم اجرای یک کار مستمر و فرهنگی جدی خواند و گفت: در واقع باید همه بخش های مدیریتی مفاد این نظام نامه را جزو اولویت های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه خود بخش های مرتبط با ورزش باید در این زمینه قبول مسوولیت کنند، اظهار کرد: یک باشگاه باید برای تمام زیر مجموعه خود و همه اتفاقاتی که در آن باشگاه اتفاق می افتد برنامه داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه این نظام نامه به تصویب کمیسیون فرهنگی شورای انقلاب فرهنگی رسیده است و برای اجرا باید در شورای عالی فرهنگی نیز مطرح و مصوب شود، گفت: ضمانت اجرایی این نظام نامه را همان کسانی که به عنوان مسوول پیش بینی شده اند تضمین می کنند، همه مدیران، مسوولان، روسای هیاتهای ورزشی در باشگاه های ورزشی و ادارات و سایر نهادهایی که بخش ورزشی دارند، همه نفر اول مسوول در امور ورزش هستند.

ارسال نظرات