امام جمعه ساری با بیان اینکه ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی در اشتغال استان بسیار موثر است، تصریح کرد: برای تولیدات بهتر محصولات باید هر چه زودتر زمین های مازندران شناسنامه دار شوند.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۳۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

 

 



 

خبرگزاری بسیج مازندران، آیت الله نورالله طبرسی در دیدار با اعضای اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به اینکه انسانها بدون کشاورزی نمی توانند ادامه حیات داشته باشند، اظهارداشت: متاسفانه مازندرانی ها قدر این موهبت الهی و نحوه بهره برداری از آن را نمی دانند.

 

وی با بیان اینکه باید بسترهای مناسب حوزه کشاورزی در مازندران مهیا شود، افزود: توجه مردم به ظاهر محصولات و نبود صنایع وابسته به کشاورزی خساراتی به محصولات تولیدی استان وارد کرده است.

 

آیت الله طبرسی شروع فعالیت اتحادیه باغداران در مازندران را دیر عنوان کرد و افزود: این اتحادیه بعنوان نمایندگان چند هزار باغدار باید فعالیت گسترده تر و منسجم در مازندران داشته باشد.

 

وی به پیشرفت های خوب استان های بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد اشاره کرد و گفت: متاسفانه خط کشی های ایجاد شده دور خودمان موجب عدم توسعه مازندران شده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه پیگیری برند محصولات و کشاورزی وابسته به صنعت باید در دستورکار اتحادیه باغداران قرار گیرد، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی در ایجاد اشتغال و از بین نرفتن محصولات موثر است.

 

وی با اعلام اینکه متاسفانه مازندران از بسیاری از جهات عقب افتاده است، اظهارداشت: متاسفانه به محصولات تولیدی استان و تبلیغات این محصولات توجه نشده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه شجاعت عرضه و تبلیغ محصولات خود را نداریم، افزود: با وجود این همه موهبت های الهی مازندران باید از بسیاری جهات خودکفا باشد. 

 

تولید ۵۰ درصد مرکبات کشور در مازندران

 

همچنین مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به حدود ۱۲۰ هکتار وسعت باغات مرکبات این استان، گفت: با این میزان وسعت ۵۰ درصد تولیدات مرکبات کشور را مازندران تامین می کند.

 

محمد رضا شعبانی به پیش بینی ۲.۵ میلیون تن تولید در سال جاری اشاره و اظهار داشت: این میزان تولید در سال جاری مستلزم حمایت دولت و کمک مسئولان استانی در جهت بازار یابی و صادرات شود.

 

وی تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد تومان سهم برای کشت درآمد استان در سال جاری است که با برنامه ریزی های دولت و حل مسئله تحریم برای صادرات اقدام کنیم.

 

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه مازندران در تولید مرکبات دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مختلفی است، اذعان داشت: با برنامه ریزی درست محصولات باغی استان در بازارهای جهانی راه یابد و این امر برای ارائه برند مخصوص محصولات کشاورزی مازندران لازمه این امر است.

 

شعبانی با اعلام اینکه از محصولات باغی می توان در صنایع تبدیلی و آبمیوه گیری استفاده کرد، افزود: اتحادیه باغداران استان دارای ۲۰ هزار عضو دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در تولید محصولات کشاورزی، افزود: با توجه به این ظرفیت های استان می توان در درآمد زدایی و ایجاد اشتغال  که از دغدغه های دولت و مردم است برداشت خوبی از باغات مازندران داشته و درآمد آن کمک به کشور و استان شود.

 

شعبانی با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: امیدواریم با توجه به شعار سال رهبری گام های موثری در خصوص تولیدات محصولات باغی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات توسط باغداران مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد کرده است، اظهارداشت: متاسفانه اداره مالیات مشکلات عدیده ای بر سر راه تشکل های تولیدی و اتحادیه باغداران ایجاد نموده است که حل این مسئله نیازمند به همدلی و همدلی مسئولان استانی دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها